رئیس سازمان تنظیم مقررات کشور از افزایش ظرفیت پهنای باند موبایل خبر داد

رگولاتوری اعلام کرد شبکه پهنای باند نسل چهارم موبایل کشور با ۳۰ درصد افزایش ظرفیت در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اوایل اردیبهشت ‌ماه ضوابط واگذاری مربوط به باند فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز را تصویب کرد. طی […]

رگولاتوری اعلام کرد شبکه پهنای باند نسل چهارم موبایل کشور با ۳۰ درصد افزایش ظرفیت در اختیار کاربران قرار خواهد گرفت.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کمیسیون تنظیم مقررات ارتباطات سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی در اوایل اردیبهشت ‌ماه ضوابط واگذاری مربوط به باند فرکانسی ۲۳۰۰ مگاهرتز را تصویب کرد. طی این مصوبه اپراتورهای موبایل می‌توانستند با حداقل سرعت ۱۰۰ مگابیت بر ثانیه به این باند فرکانسی دسترسی داشته باشند. هدف از تصویب این مصوبه نیز افزایش تقاضا در این شبکه انتقال داده و همچنین اینترنت در شبکه های سیار بوده است. که طی آن امکان اتصال و دسترسی پرسرعت سازمان ها، مراکز آموزشی و پژوهشی، کسب و کارها و برخی کاربران تجاری با سرعت ۱۰۰ مگابیت در ثانیه امکان پذیر شد.

 علاوه بر آن این مصوبه شامل توسعه کیفی خدمات پهن باند و همچنین بررسی فضای رقابتی و استفاده بهینه در طیف فرکانسی مورد نظر خواهد بود. هم اکنون نیز رئیس سازمان تنظیم مقررات پروانه استفاده از این باند فرکانسی را برای اپراتورهای اول کشور همانند همراه اول و ایرانسل صادر کرده است.

توییت اخیر حسین فلاح جوشقانی بدین مضمون بوده است: هم اکنون پروانه فرکانسی مربوط به باند ۲۳۰۰ مگاهرتز برای همراه اول و ایرانسل صادر شده و آنها می توانند با نصب سخت افزار مورد نیاز ظرفیت شبکه پهن باند را تا ۳۰ درصد افزایش دهند. ۸۰ مگاهرتز از این باند طی ۱۰ سال در اختیار این اپراتورها قرار خواهد گرفت و راه اندازی آن نیز هزینه بسیار بالایی خواهد داشت. به همین دلیل شرکت‌هایی همانند رایتل در این مزایده شرکت نداشته اند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال