سنگین ترین ماهواره تاریخ با وزن ۹.۲ تن توسط اسپیس ایکس به فضا ارسال می شود

اسپیس ایکس قصد دارد با کمک موشک فالکون هوی Falcon Heavy که اکنون در حال توسعه قرار دارد سنگین ترین ماهواره تاریخ با وزن ۹.۲ تن را به فضا ببرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سال آینده میلادی ماموریت مهمی توسط شرکت فضایی اسپیس انجام می‌شود. این شرکت قصد دارد سنگین ترین […]

اسپیس ایکس قصد دارد با کمک موشک فالکون هوی Falcon Heavy که اکنون در حال توسعه قرار دارد سنگین ترین ماهواره تاریخ با وزن ۹.۲ تن را به فضا ببرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سال آینده میلادی ماموریت مهمی توسط شرکت فضایی اسپیس انجام می‌شود. این شرکت قصد دارد سنگین ترین ماهواره تجاری زمین ایستا را با کمک موشک جدید خود به مدار زمین ارسال کند. شرکت اکو استار چنین سفارشی را به اسپیس ایکس داده است. این شرکت اعلام کرد ماهواره اخیر خود را که توسط شرکت مکسار تکنولوجیز ساخته شده است به عنوان سنگین ترین ماهواره اسپیس ایکس به فضا ارسال می کند. البته قرار بود این ماهواره سنگین به نام ژوپیتر3 اواخر سال جاری به فضا ارسال شود که پرتاب آن به دلایل مختلفی به تعویق افتاد.

اکو استار پیش از این از قرارداد خود با اسپیس ایکس برای پرتاب ماهواره زمین ایستا ژوپیتر سه در سه ماهه چهارم سال ۲۰۲۲ خبر داده بود. البته تاخیر در ساخت این ماهواره باعث شد تا پرتاب آن به اوایل سال ۲۰۲۳ منتقل شود. شرکت مکس آر به عنوان سازنده ژوپیتر ۳ وزن آن را حدود ۹.۲ تن تخمین زده است. پیش از این نیز اسپیس ایکس در سال ۲۰۱۸ رکورد سنگین ترین برنامه ماهواره های تجاری زمین ایستا را برای ماهواره ۷۰۷۶ کیلوگرمی شکسته بود. این شرکت قصد دارد در سال جدید 10 ماموریت برای فالکون هوی برنامه‌ریزی کند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال