شبیه‌سازی ورود به ماه و نشستن روی سطح آن با کمک ابرکامپیوتر جدید HPE

شرکت HPE ابر کامپیوتر جدیدی با نام Atiken  را ساخته است تا به ناسا در برنامه فضایی آرتمیس کمک کند. این ابر کامپیوتر قادر است شرایط ورود به ماه و حتی نشستن روی آن را شبیه سازی کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز ، این ابرکامپیوتر ساخت HPE با داشتن قدرت […]

شرکت HPE ابر کامپیوتر جدیدی با نام Atiken  را ساخته است تا به ناسا در برنامه فضایی آرتمیس کمک کند. این ابر کامپیوتر قادر است شرایط ورود به ماه و حتی نشستن روی آن را شبیه سازی کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز ، این ابرکامپیوتر ساخت HPE با داشتن قدرت پردازشی برابر با ۳/۶۹ پتافلاپس (PFLOPS) میتواند شبیه ‌سازی زمان ورود، فرود و نشستن روی ماه را انجام دهد. شرکت HPE ( اچ‌پی اینترپرایز ) به تازگی از این ابر کامپیوتر رونمایی کرده است. و قرار است از آن در پروژه ناسا به نام آرتمیس استفاده کند.

پلتفرم قدرتمند HPE از سیستم محاسباتی end-to-end SGI 8600 استفاده میکند. همچنین نودهای محاسباتی آن از پردازه نسل دوم Xeon ساخت اینتل و خوشه با چگالی بالا بهره میبرد. بطور کلی این ابر کامپیوتر ۱۱۵۰ نود و ۲۲۱ ترابایت حافظه خواهد داشت. و بدین ترتیب قدرت تئوری این ابر کامپیوتر برابر ۳/۶۹ پتافلاپس است. و سیستم شبکه آن Mellanox’s InfiniBand نام دارد.

این ابرکامپیوتر در کارخانه ماژولار ناسا و در مرکز تحقیقاتی ای به نام Ames نگهداری خواهد شد. همچنین به‌گفته‌ی ناسا، این سوپرکامپیوتر در اولین ماژول کارخانه که بر اساس مرکز داده‌های ماژولار (MDC) طراحی شده، قرار دارد. این دستگاه قدرتمند در رتبه 55 از میان 500 ابرکامپیوتر معرفی شده در ماه ژوئن قرار گرفته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال