بالاترین سرعت جابجایی داده در فناوری 6G توسط چین به دست آمد

چین که مدتی است روی فناوری ارتباطی 6G فعالیت خود را آغاز کرده توانسته از فاصله یک کیلومتری در مدت یک ثانیه رکورد استریم ۱ ترابایت داده را بشکند. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، هنوز فناوری 5G در بسیاری از نقاط جهان مورد استفاده قرار نگرفته است. این در حالی است که چین رکورد […]

چین که مدتی است روی فناوری ارتباطی 6G فعالیت خود را آغاز کرده توانسته از فاصله یک کیلومتری در مدت یک ثانیه رکورد استریم ۱ ترابایت داده را بشکند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، هنوز فناوری 5G در بسیاری از نقاط جهان مورد استفاده قرار نگرفته است. این در حالی است که چین رکورد بالاترین سرعت جابجای داده در فناوری 6G را از آن خود کرده است. به گزارش خبرگزاری SCMP محققانی از دانشگاه سینهوا چین با کمک پروفسور ژان چائو رکورد جدیدی را در فناوری 6G ثبت کرده اند. در این رکورد از امواج رادیویی فرکانس بالا به نام امواج میلیمتری گردابی استفاده شده است.

 این فناوری توانسته سرعتی حدود ۱۰ تا ۲۰ برابر سرعت 5G ثبت کند. این آزمایش در یک مرکز المپیک زمستانی پکن انجام گرفته و توانسته استریمی با بیش از ۱۰ هزار پخش زنده باکیفیت انجام دهد. به گفته پروفسور چائو فناوری امواج میلیمتری گردابی با فناوری های ارتباطی رادیویی گذشته بسیار تفاوت دارد. در فناوری گذشته از امواج الکترومغناطیس دوبعدی استفاده میشد. اما فناوری جدید سه بعدی بوده و همانند یک حرکت دورانی گردبادی دارد. به طوری که حرکت آن باعث دریافت حجم بیشتری از اطلاعات و افزایش پهنای باند ارتباطی خواهد شد.

در آزمایش انجام گرفته روی این فناوری یک فرستنده خاص ساخته شده که در آن برای حمل داده در سه حالت به امواج کمک می کند. دستگاه گیرنده خاص ساخته شده نیز امکان رمزگذاری حجم بالایی از داده را در کسری از ثانیه دارد. چین قصد دارد فناوری تجاری 6G را از سال ۲۰۳۰ آغاز کند. اما احتمالاً در سامانه های دفاعی و ارتش زودتر از موعد مورد نظر راه اندازی خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال