گرمترین ماه تاریخ زمین در حال سپری شدن است

اندازه‌گیری‌های انجام شده ناسا، اتحادیه اروپا و دانشگاه‌های مختلف در زمینه اقلیم شناسی نشان می‌دهد جولای امسال گرم‌ترین ماه در تاریخ زمین است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گاوین اشمیت اقلیم شناس ناسا در مورد جولای ۲۰۲۳ گفته است: این ماه گرم‌ترین ماه در تاریخ زمین در طول هزاران سال گذشته محسوب […]

اندازه‌گیری‌های انجام شده ناسا، اتحادیه اروپا و دانشگاه‌های مختلف در زمینه اقلیم شناسی نشان می‌دهد جولای امسال گرم‌ترین ماه در تاریخ زمین است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، گاوین اشمیت اقلیم شناس ناسا در مورد جولای ۲۰۲۳ گفته است: این ماه گرم‌ترین ماه در تاریخ زمین در طول هزاران سال گذشته محسوب می‌شود. رکورد روزانه دما به طور میانگین در کره زمین طی تیر ماه امسال شکسته شده و این ماه به گرم‌ترین ماه در کل تاریخ کره زمین تبدیل خواهد شد. داده‌های ماهواره‌ها نیز این مورد را تایید کرده‌اند. این اقلیم شناس در یک نشست توجیهی اعلام کرد افزایش دما در این بازه زمانی تفاوتی با رکوردهای قبلی نداشته است اما روند افزایش دما را نمی‌توان انکار کرد. در آینده با داده‌های بیشتر امکان تخمین نرخ افزایش دما در مراجع مختلف وجود خواهد داشت.

اشمیت اضافه کرد: در حال حاضر تغییرات بی‌سابقه در دمای کره زمین در سراسر جهان مشاهده می‌شود. دما در هر زمینه در سراسر جهان رکوردهای قبلی را از بین برده و رکوردهای جدیدی را ثبت کرده است. همچنین این تغییرات را نمی‌توان مربوط به الگوهای آب و هوایی این فصول دانست.

در حال حاضر رکورد افزایش دما ارتباطی با الگوی رایج آب و هوایی نداشته بلکه این تغییرات در نواحی مختلف و با اقلیم‌های متفاوت نیز دیده شده است. به طوری که حتی افزایش دمای سطح دریاها در خارج از مناطق استوایی نیز ایجاد شده و رکورد جدیدی را به ثبت رسانده است‌. ادعای دانشمندان این رکورد زنی ادامه داشته و با افزایش تجمع گازهای گلخانه‌ای در جو زمین افزایش دما همچنان رکورد شکنی خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال