دنباله عظیم ده هزار کیلومتری نتیجه برخورد فضاپیمای ناسا با سیارک دیمورفوس

هفته گذشته یک فضاپیمای ناسا به نام دارت با هدف تغییر مسیر یک سیارک به آن برخورد کرد. هنوز نتیجه این برخورد توسط ناسا مشخص نشده است و بسیاری منتظر نتیجه این ماموریت هستند. اما اکنون مشخص شد این برخورد باعث ایجاد دنباله ای به طول ده هزار کیلومتر شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری […]

هفته گذشته یک فضاپیمای ناسا به نام دارت با هدف تغییر مسیر یک سیارک به آن برخورد کرد. هنوز نتیجه این برخورد توسط ناسا مشخص نشده است و بسیاری منتظر نتیجه این ماموریت هستند. اما اکنون مشخص شد این برخورد باعث ایجاد دنباله ای به طول ده هزار کیلومتر شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، نتیجه برخورد فضاپیمای دارت با سیارک دیمورفوس توسط تلسکوپ اخترفیزیکی جنوب در شیلی به ثبت رسید. در این تصویر این سیارک به صورت یک پرتو سفید رنگ در فاصله میلیون ها مایلی زمین نشان داده شده است. در این ماموریت فضاپیمای ناسا به عنوان بخشی از ماموریت دفاعی سیاره ای و حفاظت از زمین بطور عمد به سیارک دیمورفوس برخورد کرد.

تدی کارتا ستاره شناس مرکز تلسکوپ فضایی در این مورد می گوید: بطور شگفت انگیز موفق شدیم تا پس لرزه های این برخورد را با این وضوح در روزهای پس از برخورد ثبت کنیم. متیو نایت یک ستاره شناس دیگر که در تهیه این تصویر کمک کرده می گوید:اکنون تیم دارت وارد مرحله بعدی خواهد شد. آنها باید داده ها را با کمک دیگر ناظران مورد بررسی قرار دهند. در این بررسی مواردی مانند سطح سیارک موادی که به بیرون پرتاب شد سرعت پرتاب و میزان نیروی وارد شده چه تکه های را آزاد کرد مورد توجه خواهد بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال