ایده یک استارتاپ دانمارکی برای توسعه رآکتورهای هسته‌ای شناور

یک استارتاپ دانمارکی طرحی برای ساخت راکتورهای هسته‌ای کوچک شناور ارائه داده که از طریق اتصال به شبکه قادر است انرژی مورد نیاز همه کشورهای جهان را تا سال ۲۰۲۵ تامین کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت سیبورگ (Seaborg) دانمارک با همکاری اداره حمل و نقل آمریکا امکان سنجی جدیدی را […]

یک استارتاپ دانمارکی طرحی برای ساخت راکتورهای هسته‌ای کوچک شناور ارائه داده که از طریق اتصال به شبکه قادر است انرژی مورد نیاز همه کشورهای جهان را تا سال ۲۰۲۵ تامین کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، شرکت سیبورگ (Seaborg) دانمارک با همکاری اداره حمل و نقل آمریکا امکان سنجی جدیدی را پشت سر گذاشته که مربوط به پروژه راکتور هسته ای شناور است. تروئلز شونفلد، مدیرعامل این شرکت در یک گزارش مطبوعاتی اعلام کرده این شرکت قرار است با هدف استقرار اولین شناور و تامین انرژی تجاری تا سال ۲۰۲۵ فعالیت خود را شروع کند.

 در این پروژه قرار است راکتورهای فشاری نمک مذاب روی شناور های ماژولار قرار گرفته و به این ترتیب انرژی پاک را برای هر کشوری که به دریا متصل است تامین کند. هدف از ساخت این راکتورهای شناور تامین انرژی پاک و همچنین اتصال آسان به آن است. از طرفی اداره حمل و نقل آمریکا نیز تولید چنین شناورهایی را با امکان اتصال به برق پس از رسیدن به مقصد ممکن می داند.

شونفلد در بیانیه خود اعلام کرد: این پروژه در آینده می‌تواند به طور چشمگیری ریسک و هزینه ها را کاهش دهد. همچنین به عنوان یک صنعت بسیار کارآمد با ظرفیت تولید بالا استفاده خواهد شد. با توجه به نیاز جهان به انرژی پاک و همچنین برنامه‌های کربن زدایی، چنین فناوری ای کاملاً رقابتی بوده و می‌تواند با ظرفیت تولید بالا تاثیر گذاری جهانی داشته باشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال