ایده ساخت جنگلی درون یک حباب برای سکونت روی مریخ

بسیاری از محققان برای سکونت روی مریخ ایده های جالبی را مطرح کرده اند. یکی از آنها ساخت جنگلی درون یک حباب و زندگی درون آن است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، انسان در طول زندگی روی کره زمین فشارهای زیادی را بر آن وارد کرده است. محدودیت فضا و منابع بهمراه […]

بسیاری از محققان برای سکونت روی مریخ ایده های جالبی را مطرح کرده اند. یکی از آنها ساخت جنگلی درون یک حباب و زندگی درون آن است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، انسان در طول زندگی روی کره زمین فشارهای زیادی را بر آن وارد کرده است. محدودیت فضا و منابع بهمراه افزایش جمعیت ممکن است زمین را در آینده به یک محل دفن زباله غول پیکر تبدیل کند. از این رو اسکان در سیارات دیگر می تواند فشار بر منابع زمین را کاهش دهد.

وجود منابع روی زمین باعث رشد انسان شده است. به همین دلیل زندگی روی سیارات دیگر با چالش های مواجه است. حتی به فرض اینکه بتوان برای انتقال گروههای انسانی به جهان های جدید راهی پیدا کرد. پل اسمیت مهندس عمران دانشگاه بریستول برای سکونت در مریخ ایده جدیدی دارد.

اسمیت طی مقاله ای در مورد ایده خود می گوید: در این آینده نزدیک رشد جمعیت باعث از بین رفتن منابع طبیعی میشود. اما ایجاد زیستگاه بیشتر و تغییر مریخ می تواند کارساز باشد. این سیاره با زمین متفاوت بوده و سیاره ای سرد و خشک با جوی متفاوت است.

ایده اسمیت زندگی در حباب های جنگلی است. بر طبق این ایده نیاز نیست تا تمام سطح مریخ مانند زمین باشد. زیرا حباب هایی که وی در نظر دارد شبیه به جنگل های روی زمین است و می تواند همانند یک جنگل واحد عمل کند.

طبق نظر اسمیت این حباب ها همانند یک ذخیره گاه طبیعی و پناهگاه روانی می تواند به عنوان باغ گیاه شناسی نیز مفید باشد. از طرفی سطوح فوق العاده بالی تایش در مریخ نیز دردسر ساز است.

صرفنظر از امکانپذیر بودن ایده اسمیت، این مقاله می تواند به نوعی یک پیام امیدوار کننده را منتقل کند که انسان می تواند همراه با کاوش جهان های جدید، جهان کنونی را نیز حفظ کنیم.