ایده ساخت حباب فضایی برای توقف گرمایش زمین

محققان موسسه فناوری MIT برای توقف گرمایش زمین پیشنهاد ساخت یک حباب فضایی مانند سپر بادی از جنس سیلیکون نازک را ارائه کردند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، روش محققان امنیتی در کاهش گرمای زمین ساخت یک حباب فضایی از سیلیکون نازک و قرار دادن آن در نقطه لاگرانژی است تا بتوان […]

محققان موسسه فناوری MIT برای توقف گرمایش زمین پیشنهاد ساخت یک حباب فضایی مانند سپر بادی از جنس سیلیکون نازک را ارائه کردند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، روش محققان امنیتی در کاهش گرمای زمین ساخت یک حباب فضایی از سیلیکون نازک و قرار دادن آن در نقطه لاگرانژی است تا بتوان از طریق آن با گرمایش زمین مبارزه کرد. این مکان همان جایی است که کشش های گرانشی خورشید و زمین با یکدیگر تعادل دارند.

 برای اجرایی شدن این طرح نیاز است تا سپر حباب فضایی تقریباً به اندازه کشور برزیل ساخته شود. در صورت استفاده از این طرح و در حالی که بتوان ۱.۸ درصد از تشعشعات خورشیدی را توسط این سپر منحرف کرد می توان به توقف کامل گرمایش زمین امیدوار بود.

 دانشمندان اعتقاد دارند این حباب فضایی می تواند بدترین تغییرات آب و هوایی را نیز کاهش دهد. طبق استراتژی این محققان در صورت قرارگیری یک دسته بزرگ حباب بین زمین و خورشید و انحراف گرما از گرمایش بیشتر زمین جلوگیری خواهد شد. به نظر می‌رسد مهندسی زمین آخرین گزینه مبارزه با گرمایش زمین است. البته می‌تواند برای اکوسیستم نیز خطراتی به همراه داشته باشد.

ساخت حباب فضایی با چالش‌های نیز همراه خواهد بود. یکی از آنها انتقال آن به فضا و باز شدن آن در ابعاد مذکور است. این محققان عقیده دارند باید حباب ها در فضا ساخته شوند تا هزینه حمل و نقل نیز کاهش پیدا کند. مشکل دیگر ممکن است به یکپارچگی حباب فضایی مرتبط باشد. همچنین طول عمر این سپر در فضا نیز بحث مهم دیگری محسوب می شود.

 پیش از این در سال ۲۰۱۷ نیز دانشمندان مسدود کردن نور خورشید را به عنوان روشی برای کنترل گرمایش زمین پیشنهاد کرده بودند. به گفته محققان MIT این روش یک روش تکمیلی محسوب می‌شود که می‌توان از آن برای متوقف کردن گرمایش زمین استفاده کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال