ایده محققان ژاپنی در تشخیص سرطان لوزالمعده؛ استفاده از کرم های مخصوص

محققان ژاپنی برای اولین بار برای تشخیص سرطان لوزالمعده از نوعی کرم مخصوص استفاده کردند این کرم ها می توانند بوی سلولهای سرطانی را درون نمونه ادرار این افراد تشخیص دهند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک شرکت بیوتک در ژاپن با نام Hirotsu Bio برای تشخیص سرطان لوزالمعده از نوعی کرم […]

محققان ژاپنی برای اولین بار برای تشخیص سرطان لوزالمعده از نوعی کرم مخصوص استفاده کردند این کرم ها می توانند بوی سلولهای سرطانی را درون نمونه ادرار این افراد تشخیص دهند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، یک شرکت بیوتک در ژاپن با نام Hirotsu Bio برای تشخیص سرطان لوزالمعده از نوعی کرم مخصوص استفاده می کند.

طبق گزارش منتشرشده در رویترز این شرکت اکنون از محصولات آزمایشگاهی خود تنها در ژاپن استفاده می کند. این محصول با نام تست N-Nose Plus تا سال ۲۰۲۳ نیز در بازار آمریکا بازاریابی خواهد شد. این روش استفاده از کرم های لوله ای با نام کرم الگانس است که با هدف شناسایی سلول های سرطانی انجام میشود.

تا کاکی هیروتسو، بنیانگذار این شرکت ژاپنی می گوید حدود ۲۸ سال است که این شرکت روی ساخت چنین محصول و استفاده از این موجودات مشغول جستجو و تحقیق بوده است. به گفته وی تشخیص زودهنگام سرطان بسیار اهمیت دارد و در این بین تشخیص کم آن نیز بسیار مهم است. با این وجود دستگاه ها نمی‌توانند مانند ارگانیسم های زنده چنین قابلیتی داشته باشند.

این محصول نخستین بار در در اوایل سال ۲۰۲۰ به بازار عرضه شد. فروش آن نشان می دهد حدود ۳۰۰ هزار نفر از این محصول استفاده کرده باشند. طبق آمار حدود ۵ تا ۶ درصد از افراد استفاده کننده نیز جزو افراد پر ریسک شناسایی شدند.

در این روش کرم ها با کدهای ژنتیکی تغییر داده شده در نمونه ادرار افراد دارای سرطان لوزالمعده واکنش نشان داده و از آن دور میشوند. اکنون این شرکت تلاش دارد تست های جدیدی را برای تشخیص زودهنگام سرطان های کبد، پستان و دهانه رحم نیز تولید کند.

در حال حاضر کیت تشخیص سرطان لوزالمعده با قیمت بالای ۵۰۰ دلار به فروش می رسد. اما به گفته هیروتسو احتمالا در آینده قیمت این محصول کاهش می یابد. با این وجود برخی نسبت به کارایی آن دچار تردید هستند. به عنوان مثال ماساهیرو کامی از دانشگاه تحقیقات پزشکی توکیو می گوید در این کیت احتمال اعلام پاسخ مثبت به اشتباه بالا است. به همین دلیل نمی‌توان به نتیجه آن مطمئن بود.

البته شرکت Hirotsu Bio Science معتقد است این تست تنها برای آگاهی افراد بوده و ابزاری برای هدایت افراد در معرض خطر است تا در صورت وجود مشکل از دیگر تست ها استفاده کرده و یا اقدامات لازم را انجام دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال