ایده دانشمندان ژاپنی برای ایجاد جاذبه مصنوعی روی ماه و مریخ و ایجاد سکونتگاه

دانشمندان ژاپنی قصد دارند با استفاده از جاذبه مصنوعی در ماه و مریخ سکونتگاه هایی را به همراه سیستم حمل و نقل بسازند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تاکنون بسیاری از محققان طرح های منحصر به فردی را برای احداث سکونتگاه در فضا ارائه کردند اما هیچ کدام از این طرح ها […]

دانشمندان ژاپنی قصد دارند با استفاده از جاذبه مصنوعی در ماه و مریخ سکونتگاه هایی را به همراه سیستم حمل و نقل بسازند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تاکنون بسیاری از محققان طرح های منحصر به فردی را برای احداث سکونتگاه در فضا ارائه کردند اما هیچ کدام از این طرح ها یک ایده واضح برای حل مشکل جاذبه نداشته است. اکنون دانشمندانی از دانشگاه کیوتو طرح سکونت گاه خود را با استفاده از جاذبه مصنوعی توسعه دادند.

 به گفته این پژوهشگران وجود گرانش در فضا برای سلامتی انسان ضروری است. به طوری که حتی پستانداران بدون گرانش قادر به تولید مثل نخواهند بود. گرانش صفر باعث تغییر شکل بدن و عدم توانایی ایستادن روی زمین خواهد شد. این دانشمندان قصد دارند با کمک حرکات دورانی و استفاده از نیروی گریز از مرکز جاذبه مصنوعی ایجاد کنند.

 طبق ویدئوی منتشر شده از طرح مفهومی این دانشمندان سکونتگاه های ساخته شده به صورت عمودی درون یک چشم کروی قرار خواهد گرفت به طوری که جاذبه مصنوعی از دوران آن به دور خودش در هر ۲۰ ثانیه ایجاد می شود. در طرح مفهومی دانشمندان ژاپنی اطراف سکونتگاه پر از آب در فضای سبز با یک سازه عظیم به حدود ۴۰۰ متر ایجاد شده است. این دانشمندان طرح خود را آینده نگرانه دانسته و مدعی هستند ممکن است تا صد سال دیگر نیز ساخته نشود.

سیستم حمل و نقل فضایی پژوهشگران ژاپنی نیز عملکردی شبیه به قطار های زمینی داشته و می تواند از جاذبه مصنوعی نیز استفاده کند. حرکت آن با کمک موتور های راکتی بین زمین، ماه و مریخ انجام می گیرد و برای محافظت در برابر تابش های کیهانی نیز از کپسول های هشت ضلعی برای سرنشینان استفاده میشود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال