ایده استفاده از نور برای تشخیص و درمان سلول های سرطانی با موفقیت انجام شد

دانشمندان برای اولین بار توانستند با استفاده از نور سلول‌های سرطانی میکروسکوپی را شناسایی و از بین ببرند. بدین ترتیب یک درمان انقلابی برای سرطان ایجاد خواهد شد که با استفاده از آن جراح ها می توانند بیماری سرطان را تشخیص و آن را درمان کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تیمی […]

دانشمندان برای اولین بار توانستند با استفاده از نور سلول‌های سرطانی میکروسکوپی را شناسایی و از بین ببرند. بدین ترتیب یک درمان انقلابی برای سرطان ایجاد خواهد شد که با استفاده از آن جراح ها می توانند بیماری سرطان را تشخیص و آن را درمان کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تیمی از مهندسان، فیزیکدانان، جراحان مغز و اعصاب، زیست‌شناسان و ایمونولوژیست ها در بریتانیا، لهستان و سوئد برای طراحی درمانی به عنوان فوتوایمونوتراپی با یکدیگر همکاری کردند.

اکنون فوتوایمونوتراپی پنجمین درمان سرطان پس از جراحی، شیمی درمانی، رادیوتراپی و ایمونوتراپی محسوب می شود. در این روش با استفاده از نور سلول های سرطانی در تاریکی درخشش خواهند داشت و جراحان می توانند با استفاده از آن تومورهای بیشتری را از بین ببرند. همچنین امکان نابودی سلول‌های باقیمانده در عرض چند دقیقه پس از اتمام جراحی وجود دارد.

 آزمایش انجام شده با کمک این روش روی موش‌های مبتلا به گلیوبلاستوما از شایع ترین سرطان مغز نشان داد با کمک این روش درمانی جدید کوچکترین سلولهای سرطانی نیز با درخشش مشخص شده و جراحان می توانند آنها را خارج کنند و سپس باقی مانده را از بین ببرند. آزمایشات فوتوایمونوتراپی به رهبری موسسه تحقیقات سرطان لندن مشخص کرد این درمان با پاسخ ایمنی همراه خواهد بود  که می تواند سیستم ایمنی را برای مقابله با سلول های سرطانی در آینده آماده کند. بدین ترتیب پس از جراحی از عود مجدد نیز جلوگیری خواهد شد.

به گفته گابریلا کرامر از محققان این مطالعه درمان سرطان های مغز مانند گلیوبلاستوما سخت است و متاسفانه برای درمان آن گزینه های درمانی متنوع وجود ندارد. همچنین جراحی برای برداشتن تومور نیز با مشکلاتی همراه خواهد بود. اما روش جدید برای پیدا کردن سلول های سرطانی و از بین بردن باقی مانده آن بسیار مفید است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال