هویت بزرگترین هکر شبکه توسط پلیس آمریکا فاش شد

پلیس آمریکا هویت بزرگترین هکر باسابقه که به خدای نامرئی شبکه ها معروف بود را فاش کرد. دادگاهی در آمریکا که در مورد اتهامات مجرمانه علیه این هکر فعالیت می کرده است، در بیانیه ای توسط دادستانی منطقه غربی واشنگتن هویت هکر را فاش کرد. این هکر با سابقه که پیش از این با نام […]

پلیس آمریکا هویت بزرگترین هکر باسابقه که به خدای نامرئی شبکه ها معروف بود را فاش کرد. دادگاهی در آمریکا که در مورد اتهامات مجرمانه علیه این هکر فعالیت می کرده است، در بیانیه ای توسط دادستانی منطقه غربی واشنگتن هویت هکر را فاش کرد. این هکر با سابقه که پیش از این با نام fmsp شناخته میشده یک فرد ۳۷ ساله از کشور قزاقستان به نام آندری تورچین است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، تاکنون ۵ اتهام به تورچین نسبت داده شده است که همگی به سال ۲۰۱۸ مربوط است. این هکر در طی سالهای ۲۰۱۷ تا ۲۰۱۸ توانسته بود حملات سایبری ای را برای صدها شبکه سازمانی در ۴۰ کشور سازماندهی کند. وی با دسترسی به اطلاعات محرمانه شرکت ها آنها را به قیمت‌های بالا و شاید صدها هزار دلار در فوروم های مجرمان سایبری به فروش رسانده بود.

اطلاعات منتشر شده توسط این دادستانی نشان می دهد روش کار این هکر با اسکن پورت های باز و پروتکل ریموت دسکتاپ آغاز و در مرحله دوم با نفوذ به شبکه ها از طریق حمله جستجوی فراگیر انجام می گرفت. همچنین برای سرقت اعتبارنامه های مدیریتی شبکه ها اقدام به تغییر تنظیمات نرم افزارهای آنتی ویروس میکرد تا بد افزارهای نصب شده شناسایی نشوند. به این ترتیب اطلاعات به دست آمده از این شبکه ها به مشتریان مانند هتل های زنجیره ای، بانکها و دیگر شرکت‌های مالی فروخته می‌شد. این هکر توانسته بود از این طریق یک و نیم میلیون دلار درآمد داشته باشد. همچنین این حملات سایبری ضررهای مالی ۱۰ میلیون دلاری به سازمان ها تحمیل کرده بود.

اکنون ترشین به اتهاماتی مانند اجرای عملیات هک کامپیوتر، دو مورد کلاهبرداری کامپیوتری و توطئه برای اجرای کلاهبرداری اینترنتی متهم شده است.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال