تاثیر آلودگی پلاستیکی بر حیات وحش و زندگی پرندگان

آلودگی پلاستیکی ایجاد شده توسط انسان بر زندگی پرندگان در سراسر جهان و حیات وحش تاثیر داشته است به طوری که تصاویر ثبت شده نشان می دهد بسیاری از آنها اکنون در آشغال های ما زندگی می کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تصاویری که اخیراً توسط عکاسان در تمامی قاره ها […]

آلودگی پلاستیکی ایجاد شده توسط انسان بر زندگی پرندگان در سراسر جهان و حیات وحش تاثیر داشته است به طوری که تصاویر ثبت شده نشان می دهد بسیاری از آنها اکنون در آشغال های ما زندگی می کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، تصاویری که اخیراً توسط عکاسان در تمامی قاره ها از پرندگان ثبت شده نشان می‌دهد آنها در زباله های تولید شده توسط انسان ها زندگی می کنند. دانشمندان این پروژه را در حالی ارائه کردند که در آن پرندگان در انواع زباله ها از طناب و نخ ماهیگیری یاا دمپایی به دام افتاده و حتی از آنها برای لانه سازی استفاده کردند.

 تقریباً یک چهارم تصاویر ارسالی شامل پرندگانی هستند که در ماسک های یکبار مصرف به دام افتادند و یا از آنها برای لانه سازی استفاده کردند. این ماسک های یکبار مصرف پس از همه گیری ویروس کرونا بسیار مورد استفاده قرار گرفته بود. مسئولان پروژه پرندگان و زباله ها در تصاویر ثبت شده آلودگی پلاستیکی و تاثیر آن را بر دنیای پرندگان به تصویر کشیدند.

 دکتر الکس باند از اعضای موزه تاریخ طبیعی لندن و پژوهشگر این مطالعه میگوید: تمامی پرندگانی که برای ساخت لانه از مواد رشته‌ای مانند جلبک دریایی شاخه یا گیاه برای ساخت لانه استفاده می کنند ممکن است در بین آنها از زباله های انسانی نیز استفاده کنند. در این پروژه که توسط دکتر باند و همکاران وی از چهار سال پیش تاکنون راه اندازی شده است توجهات بسیاری را به سمت وجود زباله های پلاستیکی در زندگی پرندگان جلب کرده است.

 در بسیاری از تصاویر ارسالی زباله های مربوط به دنیا گیری ویروس کرونا نشان داده شده است. به طوری که یک چهارم از کل تصاویر ارسالی شامل تجهیزات حفاظت فردی مانند ماسک بوده است. دکتر باند میگوید تقریباً ماسک در تمامی تصاویر وجود دارد. حتی بند ماسک نیز در برخی تصاویر به دور پای پرنده ها پیچیده و برخی از آنها نیز در بعضی از تصاویر سعی کردند تا بخشی از ماسک یا یک قطعه پلاستیکی سفت مربوط به ماسک را ببلعند. این ماسک ها از مواد مختلفی ساخته شده اند این پژوهشگران در مطالعه اخیر خود سعی کردند این مشکل ساختاری را که در اثر وارد شدن این حجم از زباله به محیط زیست ایجاد شده برجسته کنند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال