اهمیت اخلاق در استفاده از هوش مصنوعی

توجه به مسائل اخلاقی در استفاده از هوش مصنوعی موضوعی است که به تازگی مورد بحث وزارت دفاع آمریکا نیز بوده است. با گسترش روزافزون استفاده از هوش مصنوعی در صنایع مختلف، این احتمال می رود که استفاده از این فناوری در سلاح های کشتار جمعی موجب شود تا کنترل انسان ها بر روی آن […]

توجه به مسائل اخلاقی در استفاده از هوش مصنوعی موضوعی است که به تازگی مورد بحث وزارت دفاع آمریکا نیز بوده است. با گسترش روزافزون استفاده از هوش مصنوعی در صنایع مختلف، این احتمال می رود که استفاده از این فناوری در سلاح های کشتار جمعی موجب شود تا کنترل انسان ها بر روی آن ها کم شده و صدمات جبران ناپذیری را به همراه داشته باشد. حال بسیاری از کشورها از جمله آمریکا در صدد ارائه منشور اخلاقی و دستورالعمل هایی جهت استفاده از هوش مصنوعی می باشند.

به گزارش سرویس اخبار علمی تک نیوز، پنتاگون، پیش نویس دستورالعملی را ارائه داده است که بر اساس آن، استفاده از هوش مصنوعی اخلاقی باشد و مسئولیت استفاده از آن جهت کنترل آن نیز به عهده افراد باشد. این پیش نویس های اخلاقی به گونه ای تدوین شده است که سازندگان فناوری های هوش مصنوعی را ملزم می کند تا کدهای برنامه نویسی خود را به گونه ای تهیه کنند که این سلاح ها رفتار جنسیت زده و یا نژاد پرستانه ای علیه گروه خاصی نداشته باشند. همچنین باید کنترل آن ها در دست انسان بوده و افراد بتوانند تا در مواقع لزوم از ادامه کار این سلاح ها جلوگیری کنند.

رفتار عادلانه و منابع داده بی طرف و بدون غرض از دیگر شرایط اخلاقی تولید این نوع از فناوری ها می باشد. مدیریت و کنترل این سلاح های هوش مصنوعی جهت جلوگیری از حمله به غیرنظامیان و توقف آسیب به افراد و جلوگیری از ایجاد مشکلات نیز باید بر عهده انسان ها باشد. جهت مشاهده دیگر خبرها به صفحه اخبار علمی فناوری مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال