افزایش قیمت بنزین تاثیری بر میزان مصرف آن نداشته است

پس از افزایش قیمت حامل‌های انرژی بر اساس نرخ ارز در هفته گذشته و سهمیه بندی آن، انتظار میرفت که میزان مصرف آن نیز کاهش یابد. اما انچه که اتفاق افتاده خلاف تصور بوده است. میزان مصرف نه تنها کاهش نیافت بلکه افزایش نیز یافته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، […]

پس از افزایش قیمت حامل‌های انرژی بر اساس نرخ ارز در هفته گذشته و سهمیه بندی آن، انتظار میرفت که میزان مصرف آن نیز کاهش یابد. اما انچه که اتفاق افتاده خلاف تصور بوده است. میزان مصرف نه تنها کاهش نیافت بلکه افزایش نیز یافته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تک نیوز، سردار هادیانفر، رئیس پلیس راهنمایی و رانندگی ناجا در اعلامیه‌ای میزان مصرف بنزین در دو روز گذشته حدود 105 میلیون لیتر اعلام کرد ، در صورتیکه در شرایط قبل این رقم حدود 94 میلیون لیتر بوده است. به نظر میرسد افزایش قیمت بنزین تاثیری در روند کاهش میزان مصرف آن نداشته است.

وی همچنین اضافه کرد: در سال 96 با افزایش قیمت بنزین ما با کاهش 3 درصدی تصادفات جاده‌ای روبرو بودیم. البته این رویه به تدریج با کاهش اثربخشی روبرو شد و دوباره تعداد تصادفات به نرخ قبلی بازگشت. بدین ترتیب اکنون نیز نباید منتظر کاهش تصادفات به دلیل افزایش قیمت بنزین باشیم.

شرکت پالایش و پخش فرآورده های نفتی نیز در اعلامیه ای جداگانه از ذخیره نشدن بنزین سهمیه ای تاکسی ها و وانت بارها خبر داد و گفت ذخیره شدن سهمیه بنزین تنها مختص سواری‌های شخصی و موتورسیکلت هاست. تاکسی‌های اینترنتی نیز تا زمانی‌که بر طبق نرخ های مصوب وزارت کشور عمل نکنند، تنها از سهمیه عادی برخوردار خواهند بود. برای مسافربرهای خطی و آژانس‌ها و همچنین آموزشگاه‌های رانندگی نیز برنامه ریزی‌های جداگانه ‌ای شده که در آینده اعلام خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال