سازمان فناوری اطلاعات از راه‌اندازی آزمایشگاه ارزیابی کیفی محصولات امنیتی فضای مجازی خبر داد

سازمان فناوری اطلاعات از راه اندازی آزمایشگاه ارزیابی عملکردی کیفی محصولات امنیت فضای مجازی در کشور خبر داد. هدف از ساخت این آزمایشگاه ارتقای کیفی محصولات بومی در حوزه امنیت و همچنین صدور گواهی محصولات امنیتی عنوان شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ساخت آزمایشگاه ارزیابی عملکردی و کیفی محصولات امنیت […]

سازمان فناوری اطلاعات از راه اندازی آزمایشگاه ارزیابی عملکردی کیفی محصولات امنیت فضای مجازی در کشور خبر داد. هدف از ساخت این آزمایشگاه ارتقای کیفی محصولات بومی در حوزه امنیت و همچنین صدور گواهی محصولات امنیتی عنوان شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ساخت آزمایشگاه ارزیابی عملکردی و کیفی محصولات امنیت فضای مجازی قرار است وظیفه حفظ امنیت زیرساخت‌های کشور و حمایت از تولید پشتیبانی از محصولات داخلی در حوزه امنیتی را برعهده بگیرد.

رونمایی این آزمایشگاه که صبح امروز برگزار شد بر عهده اداره کل ارزیابی امنیتی محصولات بوده است. قرار است آزمایشگاه راه اندازی شده ارزیابی و کارایی محصولات بومی و همچنین ارتقای آنها در حوزه امنیت را بر عهده داشته باشد. همچنین به گفته سازمان فناوری اطلاعات این موضوع می تواند به ایجاد اشتغال در این زمینه نیز بینجامد.

 مدیر اداره کل ارزیابی امنیتی محصولات فاوا اعلام کرد. اکنون محصولات بومی ای مانند SIM، ضدبدافزار، فایروال، کنترل صنعتی و VPN نیز در دست ارزیابی هستند. سازمان فناوری اطلاعات با راه‌اندازی این آزمایشگاه قصد دارد علاوه بر ارزیابی محصولات بومی، کیفیت محصولات را نیز ارتقا دهد. از این پس کلیه تولیدکنندگان محصولات این حوزه با استفاده از خود اظهارنامه امکان دریافت گواهینامه امنیت را دارا هستند. همچنین پس از یکی شدن گواهی های مرکز افتا، سازمان فناوری اطلاعات و سازمان پدافند غیرعامل هزینه‌ها نیز کاهش یافته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال