تاریخ اولیه ارسال موشک غول پیکر ناسا SLS مشخص شد

ناسا اعلام کرد احتمالاً اولین پرتاب موشک عظیم الجثه ماموریت آرتمیس به نام SLS در اواخر ماه آگوست انجام خواهد شد. هنوز تایید نهایی برای این پرتاب انجام نگرفته است اما احتمالاً تاریخ های ۲۹ آگوست 2 سپتامبر و 5 سپتامبر برای این کار برنامه ریزی شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی […]

ناسا اعلام کرد احتمالاً اولین پرتاب موشک عظیم الجثه ماموریت آرتمیس به نام SLS در اواخر ماه آگوست انجام خواهد شد. هنوز تایید نهایی برای این پرتاب انجام نگرفته است اما احتمالاً تاریخ های ۲۹ آگوست 2 سپتامبر و 5 سپتامبر برای این کار برنامه ریزی شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، موشک SLS که مربوط به برنامه آرتمیس و بازگشت انسان به ماه است با هدف حمل کپسول خدمه اوریون طراحی شد. این موشک به عنوان سیستم پرتاب فضایی Space Launch System وظیفه انجام ماموریت های ناسا را بر عهده خواهد داشت.

 ناسا قصد دارد در ماموریت آرتمیس مجدداً فضانوردان را به سطح ماه ارسال کند. در ماموریت اول این کپسول به صورت خالی به مدار ماه ارسال می شود. طبق گفته مقامات ناسا هنوز هیچ کدام از تاریخ های اعلام شده قطعی نیستند و تنها نشان دهنده نزدیک شدن به زمان پرتاب است. این موشک که حدود ده سال از آغاز توسعه آن میگذرد مرد در ابتدا در ۲۰۱۷ برای پرواز آزمایشی مورد بررسی قرار گرفته بود و از آن زمان تاکنون بروز مشکلات مختلف باعث تاخیر این ماموریت شد.

 مدت زمان این ماموریت نیز با توجه به زمان پرتاب SLS متفاوت است. در صورتی که این پرتاب در ۷ شهریور انجام شود ممکن است این ماموریت ۴۲ روز طول بکشد و در صورت پرتاب آن در ۱۱ شهریور زمان این ماموریت ۳۹ روز خواهد بود. و اوریون در ۱۹ مهر در اقیانوس فرود خواهد آمد. در صورتی که هیچ کدام از این تاریخ ها برای پرتاب تایید نشود احتمالاً زمان بعدی اواخر سپتامبر است. ناسا تاریخ های مورد نظر خود را بر اساس موقعیت ماه نسبت به زمین تایید می کند تا از آن طریق موفقیت آن را در وارد شدن به مسیر مناسب اطراف ماه تضمین کند. این جدول زمانی اعلام شده نیز ممکن است طی هفته های آینده توسط ناسا مجددا تغییر کند. اما احتمالاً برنامه پرتاب آن در همین سال میلادی انجام میگیرد.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم و هوافضا مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال