کاوشگر اینسایت بطور رسمی به کار خود در مریخ پایان داد

ناسا اعلام کرد کاوشگر اینسایت اکنون بازنشسته شده و کار آن در مریخ به پایان رسیده است. این کاوشگر در تاریخ نوامبر ۲۰۱۸ کار خود را در مریخ آغاز کرده بود. به گفته ناسا به دلیل ایجاد لایه های گرد و غبار روی صفحات خورشیدی این کاوشگر تولید نیرو و ارتباط با آن مختل شده […]

ناسا اعلام کرد کاوشگر اینسایت اکنون بازنشسته شده و کار آن در مریخ به پایان رسیده است. این کاوشگر در تاریخ نوامبر ۲۰۱۸ کار خود را در مریخ آغاز کرده بود. به گفته ناسا به دلیل ایجاد لایه های گرد و غبار روی صفحات خورشیدی این کاوشگر تولید نیرو و ارتباط با آن مختل شده است و به همین دلیل ناسا این کاوشگر را بازنشسته کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، لایه های کرد و غبار جمع شده روی صفحات خورشیدی اینسایت به قدری ضخیم شد که دیگر امکان ادامه فعالیت برای آن وجود نداشت. آخرین تصاویر گرفته شده توسط این کاوشگر در حساب توئیتری اینسایت منتشر شد و بطور رسمی پایان کار آن اعلام شد. در این توییت آمده است: این آخرین تصاویری است که ارسال می کنم. زیرا توان من کاهش یافته است. اما نگران من نباشید. فعالیت من در اینجا سودمند بود. در صورتیکه بتوانم با تیم این ماموریت ارتباط خواهم داشت. در غیر اینصورت خاموش خواهم شد. از اینکه مرا همراهی کردی سپاسگزارم.

مهمترین فعالیت اینسایت پس از فرود روی مریخ راه اندازی یک لرزه سنج روی سطح آن بود تا بتواند در مورد مریخ لرزه ها اطلاعاتی را ارسال کند. بدین ترتیب دانشمندان با این داده ها درک بهتری از ساختار داخلی سیاره سرخ بدین آوردند.

اینسایت توانست در طی ۵ سال حدود ۵۰۰ مریخ لرزه را بررسی کند. همچنین داده های برخورد یک شهاب سنگ نیز توسط این کاوشگر ارائه شد. با کمک داده های ارسالی دانشمندان متوجه شدند مریخ دارای هسته ای تقریبا به اندازه نصف زمین است. همچنین عناصر آن نسبت به تصورات قبلی بسیار سبک تر است.

ناسا در بیانیه مطبوعاتی خود اعلام کرد آخرین تماس با اینسایت در تاریخ ۱۵ دسامبر بود. البته این آژانس فضایی منتظر دریافت سیگنال از این کاوشگر خواهد ماند . البته این موضوع بعید بنظر می رسد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال