نقشه یکپارچه ژئولوژیکی ماه توسط دانشمندان آمریکایی منتشر شد

گروهی از دانشمندان آمریکایی با کمک اطلاعات ماهواره ای نقشه یکپارچه ژئولوژیکی ماه را تهیه کرده اند. این نقشه از لحاظ زمین شناسی می تواند اطلاعات خوبی را در اختیاز زمین شناسان قرار دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از gizmodo، نقشه یکپارچه ژئولوژیکی ماه توسط کوری فوتزو و […]

گروهی از دانشمندان آمریکایی با کمک اطلاعات ماهواره ای نقشه یکپارچه ژئولوژیکی ماه را تهیه کرده اند. این نقشه از لحاظ زمین شناسی می تواند اطلاعات خوبی را در اختیاز زمین شناسان قرار دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از gizmodo، نقشه یکپارچه ژئولوژیکی ماه توسط کوری فوتزو و گروهی از دانشمندان آمریکایی ترسیم شده است.در این نقشه همچنین از چندین نقشه قدیمی دوران آپولو استفاده شده و با کمک اطلاعات ارسالی مربوط به ماهواره ها بروزرسانی شد. زمین شناسان می توانند با استفاده از این نقشه اطلاعات مربوط به توپولوژی ماه و دیتای صخره های وابسته به آن را استخراج کنند. علاوه بر آن خطرات و منابع سطح ماه در آن نشان داده شده است. از این نقشه با فرمت GIS نیز تهیه شده و می توان اطلاعات دیگری نیز به آن اضافه کرد.

نقشه یکپارچه ژئولوژیکی ماه می تواند در سفر بعدی به ماه بسیار کارآمد باشد. پیش از این نیز نقشه هایی برای دیگر اجرام آسمانی تهیه شده بود که در درک سیارات به عنوان زبانی مشترک و قابل فهم به حساب می آید. مقیاس این نقشه یک به 5 میلیون است و نوسازی آن با کمک اطلاعات دوربین های امروزی انجام شده است. مناطق ژئولوژیکی در این نقشه با توجه به تاریخچه آن به رنگ خاصی درآمده است. به عنوان مثال رنگ زرد معرف دهانه های کوپرنیک است. این بخش در واقع نشان دهنده مواد روشنی است که از دوران کوپرنیک بر جای مانده و به همین ترتیب هر یک از رنگ ها نشان دهنده جنس خاک و دوران مربوط به آن است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال