نصب صفحات خورشیدی رول شونده ایستگاه فضایی بین المللی با موفقیت انجام شد

دو فضانورد ایستگاه فضایی بین المللی موفق شدند صفحات خورشیدی رول شونده را در این ایستگاه به طور کامل نصب کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فضانورد ناسا مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی به نام شین کیم برو و توماس پسکه از آژانس فضایی اروپا توانستند با صرف مدت زمان ۶ […]

دو فضانورد ایستگاه فضایی بین المللی موفق شدند صفحات خورشیدی رول شونده را در این ایستگاه به طور کامل نصب کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، فضانورد ناسا مستقر در ایستگاه فضایی بین المللی به نام شین کیم برو و توماس پسکه از آژانس فضایی اروپا توانستند با صرف مدت زمان ۶ ساعت و ۲۸ دقیقه اولین صفحه خورشیدی رول شونده را در این ایستگاه نصب کنند. پیشتر نیز این دو فضانورد در روز چهارشنبه تلاش کرده بودند تا محموله مربوط به آرایه خورشیدی را باز کنند که این اقدام ناموفق بوده و به دلیل مشکلاتی متوقف شده بود.

به طور کلی در ایستگاه فضایی بین المللی ۸ صفحه خورشیدی وجود دارد که با توجه به عمر مفید ۱۵ ساله کارایی آن کاهش یافته است. قرار است دستگاه های جدیدی در کنار آن نصب شود که در ادامه این روند تامین برق ایستگاه فضایی ۲۰ تا ۳۰ درصد افزایش خواهد یافت.

صفحه های خورشیدی مورد نظر توسط فضاپیمای دراگون شرکت اسپیس ایکس به ایستگاه فضایی منتقل شد. این صفحات قادرند انرژی مورد نیاز این ایستگاه را تامین کنند. اولین صفحه خورشیدی ایستگاه فضایی در سال ۲۰۰۰ نصب شده بود. این در حالی است که دستگاه خورشیدی جدید به طول ۱۹ متر بدون نیاز به موتور نصب می شود و باز کردن آن نیز تنها از طریق آزاد کردن دو پیچ آن انجام می گیرد. این صفحه رول شونده در واقع نوعی آزمایش ناسا نیز محسوب می‌شود تا در آینده بتوان چنین صفحاتی را از راه دور در ایستگاه فضایی دروازه ماه نصب کرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال