ابداع روش جدید توسط بانوی دانشمند ایرانی برای سبک کردن دیوارهای بتنی

دکتر مانیا آقایی روش جدیدی را برای سبک تر کردن دیوارهای بتنی ابداع کرد که تا ۷۰ درصد وزن این دیوارها را کاهش می دهد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، راهکار جدید این دانشمند ایرانی She’ll wall نام دارد. در این روش از چاپ سه بعدی برای ارائه عملکرد بهتر در ساخت […]

دکتر مانیا آقایی روش جدیدی را برای سبک تر کردن دیوارهای بتنی ابداع کرد که تا ۷۰ درصد وزن این دیوارها را کاهش می دهد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، راهکار جدید این دانشمند ایرانی She’ll wall نام دارد. در این روش از چاپ سه بعدی برای ارائه عملکرد بهتر در ساخت ساختمان استفاده میشود. با تغییر نازل چاپگر سه بعدی می توان دیوارهایی تا ۷۰ درصد سبک تر نسبت به قبل تولید کرد.

در فناوری 3DCP برای چاپ سه بعدی، مواد در یک خط مستقیم و بصورت موازی با زمین برای ساخت دیوار پهن میشوند. مرکز توخالی درون این قالب ها با میلگرد پر شده و بدین ترتیب دیوار کامل میشود.

دکتر امیری و همکاران او در آزمایشگاه تکنولوژی های تحقیقاتی معماری دیجیتال در دانشگاه میشیگان معتقد اند در این سیستم بیش از اندازه از بتن استفاده میشود. همچنین باعث می‌شود تا ویژگی های معماری در ساختمان ها تنها اشکال ساده باشند. به همین دلیل روش She’ll wall می تواند کارساز باشد. در این روش با کمک مدل کامپیوتری سازه مورد نظر توزیع مواد برای هر بخش از ساختمان با توجه به مقاومت مورد نیاز به صورت کارامد انجام خواهد شد. بدین ترتیب ماده اضافه در جایی که به آن نیاز نباشد استفاده نمیشود. همچنین مواد تنها به اندازه مورد نیاز استفاده خواهد شد.

نازل چاپ سه بعدی در این روش لایه ها را همراه با دنده های ساختاری به شکل عمودی با غشاهای منحنی نازک تر ایجاد می کند. در آزمایش های انجام گرفته مشخص شد این روش دیوارهایی با ۷۲ درصد وزن کمتر ایجاد می کند در حالیکه استحکام آن همانند دیوارهای سنتی است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال