ابداع پلاستیک خود استریل شونده با قدرت از بین بردن ویروس ها

محققان غشای پلاستیکی جدیدی ساخته اند که قادر است ویروس های روی سطح خود را از بین ببرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشگاه کوئینز نوعی پلاستیک خود استریل شونده ساخته اند که امکان است یا شدن بصورت خودکار را خواهد داشت. این غشای پلاستیکی با کمک نور اتاق ویروس های […]

محققان غشای پلاستیکی جدیدی ساخته اند که قادر است ویروس های روی سطح خود را از بین ببرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، پژوهشگران دانشگاه کوئینز نوعی پلاستیک خود استریل شونده ساخته اند که امکان است یا شدن بصورت خودکار را خواهد داشت. این غشای پلاستیکی با کمک نور اتاق ویروس های رو خود را از بین می برد. این اولین بار است که چنین ماده ای ساخته شده است. هزینه تولید این غشا نیز بسیار پایین است بطوری می‌توان با مقیاس بندی آن را در لوازمی مانند دستکش پیش بند رومیزی و حتی پرده بیمارستان نیز استفاده کرد.

لایه پوشانده شده روی این غشا می تواند نور فرابنفش را جذب کند. سپس با تولید گونه های فعال اکسیژن حتی قادر به از بین بردن کرونا ویروس نیز خواهد بود. از طرفی فناوری بکار رفته در این ماده زیست تخریب پذیر است و برخلاف مواد مورد مصرف کنونی با محیط زیست سازگار خواهد بود. با کمک این پیشرفت ایجاد شده امکان استفاده گسترده آن در مراکز بیمارستانی و گسترش کمتر ویروس ها وجود دارد.

پژوهشگران دانشگاه کوئینز بلفاست آزمایشی را با هدف توانایی این غشا ترتیب دادند. در این آزمایش ۴ ویروس مختلف روی این غشا مورد بررسی قرار گرفت. سپس غشای مورد نظر در معرض تابش نور فرابنفش یا نور لامپ فلورسنت سفید قرار داده شد. نتیجه این آزمایش مشخص کرد غشای تولید شده می تواند هر ۴ نوع ویروس را در اتاق و تنها یا کمک لامپ های فلورسنت از بین ببرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال