اطلاعیه : گوشی آیفون 7 و سامسونگ s8 نخرید

شیکاگو تریبیون (Chicago Tribune) طبق تحقیقاتی اعلام کرده است که گوشی های آیفون به ویژه آیفون 7 تشعشعات فرکانس رادیویی خطرناک ساطع میکنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنولوژی نیوز به نقل از روزنامه شیکاگو تریبیون (منبع خبری رسمی همراه با مستندات)، این موسسه تحقیقاتی در زمینه تشعشعات رادیویی گوشی های هوشمند و به […]

شیکاگو تریبیون (Chicago Tribune) طبق تحقیقاتی اعلام کرده است که گوشی های آیفون به ویژه آیفون 7 تشعشعات فرکانس رادیویی خطرناک ساطع میکنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنولوژی نیوز به نقل از روزنامه شیکاگو تریبیون (منبع خبری رسمی همراه با مستندات)، این موسسه تحقیقاتی در زمینه تشعشعات رادیویی گوشی های هوشمند و به ویژه آیفون انجام داده است. بر طبق این تحقیقات ، گوشی های آیفون در محدوده غیر ایمن قرار گرفته اند. همچنین گوشی سامسونگ اس 8 نیز خارح از محدوده امن گزارش شده است که 5 برابر میزان تشعشات آن کمتر از آیفون 7 است.

این پژوهش که طی قراردادی با یک آزمایشگاه معتبر و طبق دستورالعمل‌های فدرال انجام شده است. با استفاده از ابزارهای خاص میزان تشعشعات فرکانس رادیویی را اندازه گیری کرده اند. برای این کار از یک مایع شفاف فرموله‌شده با هدف شبیه‌سازی بافت انسانی استفاده کردند. و میزان جذب تشعشعات به وسیله این مایع نشان داد که چندین مدل گوشی آیفون در وضعیت فراتر از حد ایمنی قانونی قرار دارند.

اپل مدعی است که تمام موارد را رعایت کرده است

این میزان در گوشی آیفون 7 بیشتر از حد قانونی و تقریبا نزدیک به دو برابر آن بوده است. همچنین گوشی های آیفون 10 مانند آیفون 8 کمی بیشتر از حد قانونی بود. اما گوشی آیفون 8 پلاس در محدوده قانونی قرار داشت. این گوشی ها پس از بازخورد مجددا آزمایش شدند. در آزمایش اصلاح‌شده مراحلی برای فعال‌سازی سنسورهای طراحی‌شده برای کاهش قدرت گوشی‌ها اضافه شدند.

این در حالیست که شرکت اپل این ادعای شیکاگو تریبیون را رد کرده و گفته است: این آزمایش ها بصورت تخصصی و همانند آنچه اپل در آزمایشگاه خود انجام میدهد انجام نگرفته است. و همچنین نتایج آن اشتباه است. البته به جزئیات اشتباه اشاره نکرده است.

این شرکت در بیانیه ای اعلام کرده است که به درخواست ها بطور کتبی پاسخ داده و هیچ گونه پاسخی پیش از انتشار نتایج نخواهد داد. همچنین گفته  است:  تمام مدل‌های گوشی‌های آیفون از جمله آیفون ۷ کاملاً توسط FCC و هر کشور دیگری که آیفون در آن فروخته می‌شود، تأیید شده است.

گوشی‌های سامسونگ، موتورولا و ویوو نیز مورد آزمایش قرار گرفتند و طبق نتایج، بیشتر مدل‌های مختلف این گوشی‌ها نیز دارای میزان تشعشعات فرکانس رادیویی بیشتر از دستورالعمل‌های وضع‌شده‌ی FCC بودند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال