آیفون 8 به دوربین سلفی دوگانه مجهز خواهد بود

پس از نشریه‎ی وال‎ استریت جورنال و سایر تحلیل‎گران بازار که در یکی دو روز گذشته نکات زیادی را در رابطه با آیفون 8 منتشر کرده‎اند، حال منابع خبری وب‎سایت Bloomberg اطلاعاتی در خصوص انتظارات از اپل در سال جاری را در اختیار آن‎ها قرار داده‎اند. متاسفانه، گزارش این وب‎سایت اطلاعات جدید زیادی در بر […]

پس از نشریه‎ی وال‎ استریت جورنال و سایر تحلیل‎گران بازار که در یکی دو روز گذشته نکات زیادی را در رابطه با آیفون 8 منتشر کرده‎اند، حال منابع خبری وب‎سایت Bloomberg اطلاعاتی در خصوص انتظارات از اپل در سال جاری را در اختیار آن‎ها قرار داده‎اند. متاسفانه، گزارش این وب‎سایت اطلاعات جدید زیادی در بر ندارد ولی تاکید می‎کند که اپل سه مدل جدید آیفون تولید خواهد کرد، دو مدل با نمایشگرهای 4.7 و 5.5 اینچی از نوع ال‎سی‎دی و دیگری با نمایشگر لبه به لبه‎ی اولد که در مقایسه با گوشی 5.5 اینچی آیفون 7 پلاس نمایشگری اندکی بزرگتر دارد ولی بدنه‎ی آن به نسبت آیفون 7 آن‎قدر بزرگتر نیست.

ظاهرا، اپل طراحی آیفون 8 دارای پنل اولد را به مرحله‎ی نهایی رسانده است و برخلاف شایعاتی مبنی بر وجود یک نمایشگر اولد خمیده شاهد یک پنل تخت هستیم. منابع اطلاعاتی ناشناس Bloomberg ادعا می‎کنند از یک بدنه‎ی فولادی ضد‎زنگ استفاده می‎شود ولی به گفته‎ی خیلی از افراد با بدنه‎ای شیشه‎ای روبرو خواهیم بود. اپل هم‎چنین قصد داشته است بدنه را همانند با مدل ابتدایی آیفون بسازد که بسیار لیز بود، ولی ظاهرا از این قضیه منصرف شده است. علاوه بر این گفته می‎شود آیفون 8 از سیستم دوربین دوگانه با موقعیت عمودی استفاده خواهد کرد که اجازه می‎دهد به شکل بهتری اطلاعات عمق میدانی کسب و در بحث واقعیت‎افزوده از این گوشی استفاده شود. هم‎چنین، چیپست جدید A11 اپل براساس فناوری روز 10 نانومتری ساخته می‎شود و نوید قدرت بسیار با عمر باتری بهتر می‎دهد.

تاکنون این اطلاعاتی است که مطرح شده است ولی باید خود را برای این خبر آماده کنید که اپل ممکن است در حال محک زدن استفاده از دوربین سلفی دوگانه نیز باشد. با توجه به برخی از تصاویر شماتیک به بیرون درز یافته این تصویر ایجاد می‎شود ‎که بلندگوی مکالماتی ممکن است در نمایشگر لبه به لبه جا گیرد. در نتیجه حدس زدن محل قرارگیری لنزهای سلفی دوگانه و هم‎چنین فناوری شناخت چهره‎ی شایعه شده سخت نخواهد بود. ظاهرا، برخی از قابلیت‎های باقیمانده هنوز با آن‎که در مرحله‎ی نهایی طراحی آیفون 8 قرار داریم، قطعی نشده‎اند. به عنوان مثال، Bloomberg گزارش می‎دهد که مهندسین اهالی کوپرتینو در واقع سعی کرده‎اند یک حسگر اثرانگشت را زیر نمایشگر در منطقه‎ای قرار دهند که دکمه‎ی مجازی هوم در انتهای پنل نمایش آیفون 8 قرار دارد، ولی این تلاش‎ها تا الان با موفقیت همراه نبوده است و احتمالا استفاده از این روش نیز قطعی نبوده، همان‎طور که اخیرا اشاره به استفاده از حسگر تاچ آی‎دی در پنل پشتی شده است.

به عنوان جمع‎بندی باید گفت که دو مدل دیگر آیفون ظاهری مشابه با دو آیفون 7 فعلی خواهد داشت و طرفداران اپل می‎توانند آیفون 8 را با طراحی جدیدی دریافت کنند تا شاهد به جریان افتادن خون جدیدی در رگ‎های iOS باشند. صحبت از این سیستم‎عامل که شد بایستی بگوییم Bloomberg مدعی می‎شود آیفون‎های جدید مجهز به سیستم‎عامل iOS 11 با تغییرات بصری فراوان در اینترفیس کاربری خواهند بود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال