ماهواره ایرانی خیام از خاک قزاقستان و با راکت روسی سایوز به فضا ارسال شد

صبح امروز ماهواره خیام با کمک راکت روسی سایوز از ایستگاه فضایی بایکونور در خاک قزاقستان به فضا پرتاب شد. این ماهواره وظیفه ارسال تصاویر با هدف ارتقای توانایی مدیریت و برنامه ریزی در حوزه های مختلف در کشور را بر عهده خواهد داشت. عمر این ماهواره پنج سال است و با وزن بیش از […]

صبح امروز ماهواره خیام با کمک راکت روسی سایوز از ایستگاه فضایی بایکونور در خاک قزاقستان به فضا پرتاب شد. این ماهواره وظیفه ارسال تصاویر با هدف ارتقای توانایی مدیریت و برنامه ریزی در حوزه های مختلف در کشور را بر عهده خواهد داشت. عمر این ماهواره پنج سال است و با وزن بیش از نیم تن پرتاب آن به پرتابگر سایوز روسیه واگذار شد.

این ماهواره سنجش از راه دور توسط کارشناسان ایرانی مستقر در پایگاه های فضایی متعلق به وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات کنترل خواهد شد و تمامی فرامین بهره‌برداری از آن نیز در خاک ایران صادر می شود. طبق اعلامیه منتشر شده توسط مرکز کنترل عملیات ماهواره ایستگاه های اخذ داده های ماهواره خیام در ایران قرار دارد و مهندسان و محققان ایرانی در آن مستقر هستند.

پس از پرتاب ماهواره خیام رسانه‌های نزدیک به دولت این پرتاب را موفقیت آمیز اعلام کرده‌اند. سازمان فضایی ایران تبادل اطلاعات این ماهواره با روسیه را تکذیب و اعلام کرد تمامی اطلاعات این ماهواره با الگوریتم رمزنگاری شده ساخت محققین سازمان فضایی ایرانی ارسال می‌شود به طوری که کشورهای دیگر امکان دسترسی به اطلاعات آن را نخواهند داشت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال