تمایل غیرمنطقی ذهن انسان به اعداد رند و گرد کردن اعداد غیر رند

محققان معتقدند ذهن انسان تلاش دارد تا همیشه به دنبال اعداد رند بوده و حتی اعداد غیر رند را نیز به وسیله گرد کردن به اعداد رند تبدیل کند. به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، تحقیقات انجام شده نشان داده است که انسان همیشه شماره های رند شده را ترجیح می دهد و سعی می‌کند […]

محققان معتقدند ذهن انسان تلاش دارد تا همیشه به دنبال اعداد رند بوده و حتی اعداد غیر رند را نیز به وسیله گرد کردن به اعداد رند تبدیل کند.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، تحقیقات انجام شده نشان داده است که انسان همیشه شماره های رند شده را ترجیح می دهد و سعی می‌کند تا از اعداد غیر رند و نامنظم دوری کند. این آزمایش ها بر روی ۱۵۵۲ شرکت کننده و طی چندین آزمایش مختلف بررسی شد.

گوراو جین، از موسسه پلی تکنیک رنسلیر در مورد رفتار ذهنی افراد می گوید: استفاده از اعداد خاص باعث درک غیر عددی افراد می‌شود. همچنین این اعداد که یک زبان دارند ارزیابی‌ها را کاهش می دهند. پژوهشگر این تحقیق معتقد است اعداد غیر معمول نیاز به پردازش بیشتر مغز دارند و بدین ترتیب دیدن این اعداد کار را برای ذهن مشکل می‌کند. همچنین اعداد غیر گرد برای درک بهتر همیشه با رقم هایی مانند ۱۰۰ مقایسه می شوند.

اعداد غیر گرد درک منفی را به ذهن وارد می کنند. به طوری که این اعداد غیر گرد می‌توانند با اعداد گرد ایده‌آلی که همیشه به عنوان معیار استفاده می شود مطابقت کنند. جین به نقل از این تحقیق می‌گوید: این موضوع که به عنوان یک پدیده مهم و پرتکرار مطالعه شده است می ‌تواند در ارائه توصیه های بهداشتی در مورد همه گیری جهانی ویروس کرونا نیز مورد استفاده قرار گیرد. به عنوان مثال مقامات بهداشتی در هنگام اعلام اعداد غیر گرد باید بسیار دقت کنند. زیرا ایتفاده از این اعداد می‌تواند در ارسال پیام موثر بوده و ارزیابی های ذهنی فرد مخاطب را تحت تاثیر قرار دهد.

 

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال