تصویر تلسکوپ فضایی جیمز وب شامل ۴۵ هزار کهکشان با جزییات خیره کننده است

اخیرا جیمز وب تصویری از کهکشان های دور ثبت کرده که در آن حدود ۴۵ هزار کهکشان با جزییات قابل مشاهده است. تعداد ۷۰۰ هزار از این کهکشان ها به تازگی کشف شده اند. همچنین در میان آنها کهکشان های بسیار قدیمی کشف شده نیز وجود دارند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، […]

اخیرا جیمز وب تصویری از کهکشان های دور ثبت کرده که در آن حدود ۴۵ هزار کهکشان با جزییات قابل مشاهده است. تعداد ۷۰۰ هزار از این کهکشان ها به تازگی کشف شده اند. همچنین در میان آنها کهکشان های بسیار قدیمی کشف شده نیز وجود دارند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، کهکشان های کشف شده در تصویر اخیر جیمز وب میتواند در مورد اسرار ابتدای جهان اطلاعاتی را ارائه کند. این تصویر مربوط به یک بخش بسیار مهم از آسمان به نام GOODS است. همچنین معمولا ستاره شناسان برای درک بهتر چگونگی مراحل شکل گیری جهان به این منطقه از آسمان رجوع می کنند.

پیش از این بارها رصدهایی در این منطقه انجام شده بود. اما اکنون تلسکوپ جیمز وب توانسته بهش های مشاهده نشده این منطقه را با جزئیات بیشتری نمایش دهد. کوین هین لاین، از دانشگاه آریزونا در مورد تصویر وب می گوید: پیش از این کهکشان های اولیه همگی شبیه به لکه های روشن بودند. اما حالا قادر به مشاهده کهکشان ها به صورت اشیایی گسترش یافته هستیم.

جیمز وب موفق شد تعداد ۷۰۰ کهکشان جدید را در این منطقه کشف کند. برخی دیگر نیز از کهکشان های قدیمی رصد شده محسوب میشوند. این کهکشان های قدیمی عمری برابر با ۳۷۰ تا ۶۵۰ میلیون سال پیش از مهبانگ دارند.

موسسه علوم تلسکوپ های فضایی طی بیانیه ای در این مورد گفته است: تعداد کهکشان های رصد شده بسیار بیشتر از پیش بینی های ستاره شناسان قبل از پرتاب جیمز وب است. همچنین مطالعه دانشمندان روی کهکشان های تازه کشف شده جدید نشان می دهد تعداد آنها در ابتدای جهان نسبت به آنچه قبلاً تصور میشد بسیار بیشتر است. تمرکز روی امضای نوری این کهکشان ها خطوط نوری قدرتمندی را نشان می دهد که همان شکل گیری ستارگان مربوط به دوره های کنونی است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال