جزئیات دقیق تر برنامه آینده تلسکوپ جیمز توسط ناسا اعلام شد

به گفته ناسا تلسکوپ فضایی جیمز وب اکنون به مدت ده سال سوخت بهمراه دارد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا اخیراً در وبلاگ خود پس از پرتاب موفقیت آمیز جیمز وب جزئیات دقیق تری را از برنامه آینده آن ارائه کرده است. در این گزارش ماموریت جیمز وب را حدود ده […]

به گفته ناسا تلسکوپ فضایی جیمز وب اکنون به مدت ده سال سوخت بهمراه دارد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا اخیراً در وبلاگ خود پس از پرتاب موفقیت آمیز جیمز وب جزئیات دقیق تری را از برنامه آینده آن ارائه کرده است. در این گزارش ماموریت جیمز وب را حدود ده سال برآورد کرده اند که با توجه به ماموریت‌های فضایی اخیر دو برابر بیشتر برآورد شده است.

پیش بینی دانشمندان در ارتباط با مدت فعالیت جیمز وب حدود ۵ تا ۱۰ سال بوده است. اما ناسا طی تحلیل دیگری عنوان می‌کند که این تلسکوپ احتمالاً برای مدت طولانی تری می تواند عملیات های علمی انجام دهد و سوخت کافی برای این فعالیت را خواهد داشت.

این سوخت اضافه در وهله اول به دلیل دقت موشک آریان ۵ در پرتاب ایجاد شد. همچنین مانور های اصلاحی جیمز وب نیز پس از پرتاب توانسته این تلسکوپ را در مسیر مناسبی به سوی مقصد قرار دهد. به گفته ناسا دقت مانورها باعث استفاده کمتر از سوخت و همچنین حفظ موقعیت نهایی برای رصد کیهان خواهد بود.

 البته به گفته این آژانس فضایی ممکن است طول عمر این تلسکوپ توسط دیگر عوامل کاهش یابد. در بیانیه مطبوعاتی دیگری که ناسا انجام داده است قرارگیری تلسکوپ در مسیر پرتاب و دقت آن را حدود ۲۹ دقیقه پس از پرتاب دانسته است. پیش از این زمان استقرار را حدود ۳۳ دقیقه پیش بینی کرده بودند. این تلسکوپ قرار است استقرار های آینده خود را بر خلاف سپر خورشیدی تحت کنترل مهندسین ناسا انجام دهد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال