تلسکوپ جیمز وب موفق به کشف آب در قمر زحل شد

تلسکوپ جیمز وب شواهدی را کشف کرد که نشان از وجود یک آبفشان عظیم در قمر زحل دارد. این آبفشان باعث پرتاب آب تا صدها مایل در فضا میشود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سارا فگی، ستاره شناس مرکز فضایی ناسا در این مورد می گوید: این یک آبفشان بسیار عظیم است. […]

تلسکوپ جیمز وب شواهدی را کشف کرد که نشان از وجود یک آبفشان عظیم در قمر زحل دارد. این آبفشان باعث پرتاب آب تا صدها مایل در فضا میشود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، سارا فگی، ستاره شناس مرکز فضایی ناسا در این مورد می گوید: این یک آبفشان بسیار عظیم است.

دانشمندان در هنگام رصد قمر یخی زحل متوجه وجود یک آبفشان شدند که توده عظیمی از بهار آب را در یک ارتفاع زیاد در فضا می پاشد. احتمالا این توده بخار دارای مواد شیمیایی وجود حیات است. توضیحات مربوط به این کشف در کنفرانسی در موسسه علمی تلسکوپ فضایی در ۱۷ مه شرح داده شد.

پیش از این نیز دانشمندان وجود توده ای پر این قمر را مشاهده کرده بودند. اما این بار با استفاده از حساسیت تلسکوپ جیمز وب چشم انداز وسیع تری از این فواره بخار مشاهده شد. همچنین فواره های بخار نسبت به تصورات قبلی بیشتر به فضا پرتاب میشود.

طبق تجزیه و تحلیل دانشمندان این فواره خاوری متان، دی اکسید کربن و آمونیاک است. این مواد آلی می توانند مولکول های حاوی واحد‌های مواد شیمیایی ایجاد کننده حیات را داشته باشند. برخی از دانشمندان در تحقیق جداگانه ای که در سال گذشته انجام شده بود اعلام کردند ممکن است این گازها به دلیل وجود حیات ایجاد شده باشند. اکنون دانشمندان ناسا در حال برنامه ریزی برای آینده و ماموریت های جدید کشف این قمر زحل هستند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال