تیم تلسکوپ جیمز وب دو تصویر از سیاره مشتری منتشر کرد

پس از انتشار اولین تصاویر مربوط به تلسکوپ فضایی جیمز وب اکنون تیم مهندسی این تلسکوپ دو تصویر با وضوح بالا از سیاره مشتری منتشر کردند. به گفته ناسا این دو تصویر در سند مربوط به موارد آزمایشی این تلسکوپ قرار داشت که اکنون کشف شده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، […]

پس از انتشار اولین تصاویر مربوط به تلسکوپ فضایی جیمز وب اکنون تیم مهندسی این تلسکوپ دو تصویر با وضوح بالا از سیاره مشتری منتشر کردند. به گفته ناسا این دو تصویر در سند مربوط به موارد آزمایشی این تلسکوپ قرار داشت که اکنون کشف شده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در بین تصاویر مربوط به تلسکوپ فضایی جیمز وب متعلق به ناسا تصاویری از سیاره مشتری نیز منتشر شده است. این تصویر زمانی گرفته شد که جیمز وب در حال آزمایش ابزارهای علمی خود بوده است. در این تصویر سیاره مشتری به همراه حلقه و سه قمر آن دیده می شود.

تصویر مربوط به مشتری توسط دوربین مادون قرمز نزدیک این تلسکوپ و با کمک دو فیلتر مختلف در دو طول موج جداگانه از نور گرفته شده است که به قسمت راه اندازی جیمز وب و گزارشات مربوط به جزئیات ابزارهای علمی این تلسکوپ مربوط است. در آن زمان گرفتن یک تصویر از مشتری به عنوان آزمایشی برای اطمینان از عملکرد این رصدخانه فضایی انجام شده بود تا بتوانند عملکرد آن را در ردیابی اجرام با سرعت بالا در منظومه شمسی بسنجند. البته 9 هدف متحرک دیگر نیز در کنار سیاره مشتری برای آزمایش استفاده شد و جیمز وب نشان داد میتواند عملکرد مناسبی در ردیابی اجرام متحرک داشته باشد. این موضوع میتواند برای مطالعه دنباله‌دارها، سیاره های نزدیک به زمین و یا اجرام میان‌ستاره‌ای مورد استفاده قرار بگیرد.

دو تصویر مشتری با طول موج های کوتاه و بلند بدون پردازش و وضوح کامل نیستند و طبق گزارش راه‌اندازی ناسا تنها برای آزمایش ابزار جیمز وب گنجانده شده بودند.

برای دیدن دیگر خبرها به صفحه اخبار نجوم و هوافضا مراجعه کنید.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال