کاوشگر قمری ژاپن برای بار سوم نیز پرتاب نشد

بار دیگر پرتاب کاوشگر قمری ژاپن به تعویق افتاد و هنوز مشخص نیست چه زمانی برای پرتاب آن اعلام خواهد شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن بار دیگر پرتاب این فرودگر قمری را به تعویق انداخت. علت این تعویق نیز آب و هوای بد گزارش شده است. این […]

بار دیگر پرتاب کاوشگر قمری ژاپن به تعویق افتاد و هنوز مشخص نیست چه زمانی برای پرتاب آن اعلام خواهد شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن بار دیگر پرتاب این فرودگر قمری را به تعویق انداخت. علت این تعویق نیز آب و هوای بد گزارش شده است. این کاوشگر که نام تک تیرانداز ماه دارد زیر نظر آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن ساخته شده و قرار است با هدف خاص روی ماه فرود بیاید.

پیش از این قرار بود این فرودگر در تاریخ ۲۸ اوت به وقت محلی ژاپن پرتاب شود. اما آب و هوای نامناسب و بادهای شدید درست در زمان پرتاب باعث شد تا این ماموریت متوقف شود. هنوز تاریخ جدید پرتاب معلوم نشده اما به نظر می‌رسد مرکز فضایی تانگاشیما تا ۱۵ سپتامبر برای این ماموریت رزرو شده است.

در این ماموریت از موشک H2A برای حمل این ماهواره تحقیقاتی استفاده خواهد شد. این ماهواره توسط ناسا و آژانس فضایی اروپا توسعه یافته است.

توسعه دهندگان این موشک نیز با نام MHI Luaunch services در شبکه اجتماعی ایکس اعلام کردند این ماموریت به دلیل وزش باد لغو شد و نتوانست انتظارات پرتاب را برآورده کند. این کشور حدود یک سال پیش نیز یک کاوشگر قمری را توسعه داده بود تا در ماموریت آرتمیس ۱ روی ماه فرود بیاید اما به دلیل اشتباه در این ماموریت این فرودگر نتوانست ارتباط خود را حفظ کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال