ماه نورد آژانس اکتشافات فضایی ژاپن یک فضاپیمای تبدیل شونده است

ماه نوردی که آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن با همکاری شرکت تویوتا طراحی و ساخته است می‌تواند تجهیزات خود را جمع کرده و از این نظر یک فضاپیمای تبدیل شونده محسوب می‌شود. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ژاپن ماهنورد نسل جدید خود را چیزی بیشتر از یک نسخه ماهنورد توسعه داده است. طبق […]

ماه نوردی که آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن با همکاری شرکت تویوتا طراحی و ساخته است می‌تواند تجهیزات خود را جمع کرده و از این نظر یک فضاپیمای تبدیل شونده محسوب می‌شود.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ژاپن ماهنورد نسل جدید خود را چیزی بیشتر از یک نسخه ماهنورد توسعه داده است. طبق گزارش‌های منتشر شده ماه نورد جدید آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن و شرکت تویوتا مکان باز تولید جزئیات حمل و نقل فضانوردان را داشته و می‌تواند همچون شخصیت اپتیموس پرایم در مجموعه تبدیل شوندگان به یک مجموعه دیگر تبدیل شود.

این آژانس فضایی و شرکت تویوتا طی همکاری ۵ ساله خود توانستند فضاپیمایی را توسعه دهند که امکان اکتشاف مداوم روی سطح ماه را فراهم خواهد کرد. این فضاپیما برخلاف ماهنورد آپولو و یا ماه نورد اخیر ناسا برای برنامه آرتمیس قرار است تحت آزمایش فشار قرار بگیرد تا بتواند در آینده همانند یک ون مخصوص برای سفرهای چند روزه و کمپینگ استفاده شود.

شرکت تویوتا برای ساخت این ماهنورد شش چرخه با آژانس اکتشافات هوافضای ژاپن همکاری داشته است این شرکت کمک‌های خود را از طریق ساخت یک پیل سوختی برای فراهم کردن انرژی پنل خورشیدی برای این آژانس فضایی انجام داده است. طراحی اولین نسخه ماهنورد بر اساس طرح اولیه لونار کروزر انجام شده پنجره‌های بیشتر لاستیک‌های بزرگتر و آنتن قوی‌تر نسبت به طرح قدیمی نیز اصلاح شده است. تمامی لوازم جانبی این ماه نورد به صورت جمع شونده بوده و در صورت نیاز ی‌تواند آنها را جمع کرده و به شکل یک ربات آپتیموس پرایم درآید. با  توجه به موارد گفته شده ژاپن به نظر می رسد با چیزی بیشتر از یک ماه نورد مواجه هستیم. اتمام کار این ماه نورد در ماه ژوئن سال گذشته به پایان رسیده بود. اما نمایش آن و آزمایش عملکردهای مربوط به این ماه نورد اکنون انجام گرفت.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال