گوشی Kodak Ektra از 19 آذرماه رسماً وارد بازار می‌شود

امروز به نظر می‌رسد که گوشی‌های هوشمند می‌خواهند در همه چیز بهترین باشند- بهترین دستگاه بازی، بهترین مرورگر وب، بهترین MP3 player، بهترین ردیاب تناسب اندام و …. در میان تمام این‌ها، به نظر می‌رسد دوربین گوشی از جمله ویژگی‌هایی است که تولیدکنندگان تلفن همراه دائما سعی در بهبود آن دارند؛ چه در سنسورهای دوگانه […]

امروز به نظر می‌رسد که گوشی‌های هوشمند می‌خواهند در همه چیز بهترین باشند- بهترین دستگاه بازی، بهترین مرورگر وب، بهترین MP3 player، بهترین ردیاب تناسب اندام و …. در میان تمام این‌ها، به نظر می‌رسد دوربین گوشی از جمله ویژگی‌هایی است که تولیدکنندگان تلفن همراه دائما سعی در بهبود آن دارند؛ چه در سنسورهای دوگانه دوربین و OIS پیشرفته و چه در لیزر فوکوس خودکار و غیره. زمان و توجه زیادی به دوربین‌های گوشی‌های هوشمند اختصاص داده می‌شود.

Kodak یکی از نام‌های شناخته شده در جهان عکاسی است و این شرکت یک گوشی هوشمند جدید خود را در ماه اکتبر با نام Kodak Ektra معرفی کرد. این نام از یکی از محصولات فاصله‌یاب کوداک در اواسط قرن بیستم گرفته شده است و همانطور که ممکن است انتظار داشته باشید، اکترا گوشی هوشمندی می‌باشد که به دوربین آن توجه و تاکید بسیاری شده است. این گوشی قطعا یکی از زیباترین گوشی‌هایی است که امسال دیده‌ایم و کوداک نیز اعلام کرده است که این گوشی 19 آذر به بازار عرضه خواهد شد.

این گوشی برای اولین بار در کشور آلمان عرضه خواهد شد و پس از آن به بازار کشورهای دیگر راه خواهد یافت. قیمت اروپای این گوشی در حال حاضر 449 یورو (531.97 دلار آمریکا) است و در ابتدا خرید از طریق آمازون، Media Markt، Ringfoto، Saturn، kodakphones.com و notebooksbilliger.de امکان‌پذیر خواهد بود.  گوشی اکترا از 27 دی سال 2017 از طریق تلکوم نیز به فروش خواهد رسید.

با توجه به برخی از مشخصات دوربین گوشی کوداک اکترا که ارائه شده است، دوربین آن 21 مگاپیکسل مجهز به PDAF، OIS، دیافراگم f/2.0، و فلش دوگانه LED برای روشنایی بهتر اطراف در محیط‌های تاریک است. فبلمبرداری 4K آن نیز با لنزهای عقب امکان‌پذیر است و همانطور که حدس می‌زنید، گزینه‌های دستی کامل نیز در هنگام عکاسی در دسترس است. کوداک دوربین سلفی این گوشی را فراموش نکرده؛ دوربین جلوی گوشی اکترا 13 مگاپیکسل با قابلیت PDAF است.

از دیگر ویژگی‌های این گوشی می‌توان به پردازنده ده هسته‌ای Helio X20، حافظه رم 3 گیگابایت، حافظه داخلی 32 گیگابایت، باتری 3،000 میلی آمپرساعتی، USB نوع C و اندروید مارشمالو اشاره کرد. گوشی کوداک اکترا قطعا یک گوشی هوشمند جایگزین است اما از لحاظ عکاسی شاید یکی از بهترین دوربین‌های گوشی‌های هوشمند باشد که تا به حال دیده‌ایم.