بزرگترین سیارک سال ۲۰۲۲ بدون خطر از کنار زمین گذشت

شب گذشته سیارکی به وسعت ۱.۸ کیلومتر از فاصله حدود ۱۰ برابر فاصله بین زمین و ماه بدون خطر از کنار آن گذشت. این سیاره به نام JA 1989 بزرگترین سیارک سال ۲۰۲۲ محسوب می شود که شب گذشته در فاصله ایمن و بدون خطر از کنار سیاره ما عبور کرده است. به گزارش سرویس […]

شب گذشته سیارکی به وسعت ۱.۸ کیلومتر از فاصله حدود ۱۰ برابر فاصله بین زمین و ماه بدون خطر از کنار آن گذشت. این سیاره به نام JA 1989 بزرگترین سیارک سال ۲۰۲۲ محسوب می شود که شب گذشته در فاصله ایمن و بدون خطر از کنار سیاره ما عبور کرده است.

به گزارش سرویس اخبار تکنولوژی تکنا، اندازه این سیاره تقریبا چهار برابر ساختمان امپایر استیت است و دانشمندان از آن به عنوان بزرگترین سیارک سال نام برده اند. کلیه علاقه مندان می توانند این رویداد را به صورت آنلاین طی همکاری و ادغام تلسکوپ های شیلی، استرالیا و روم به نام پروژه تلسکوپ مجازی مشاهده کنند.

 نزدیکترین حالت قرار گیری این سیاره با زمین در فاصله ۴ میلیون کیلومتری است و به نظر می رسد تهدیدی برای سیاره زمین نبوده است. با توجه به پیشرفت ردیابی این سیارک ها می توان نتیجه گرفت که در آینده عملکرد ما در شناسایی هرگونه برخورد احتمالی بهبود خواهد داشت. به همین دلیل است که اکنون به نظر می رسد تعداد سنگ های فضایی عبوری از کنار زمین افزایش داشته است. با این وجود ناسا این سیارک را در طبقه سیاره های بالقوه خطرناک قرار داده است. تمامی سنگ های فضایی در اطراف زمین تحت نظارت آژانس های فضایی و تلسکوپ های سراسر جهان قرار دارند. به گفته ناسا طی صد سال آینده هیچ گونه نگرانی مبنی بر برخورد یک سیارک با زمین وجود ندارد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال