بزرگترین مرکز تولید تراشه در جهان توسط اینتل راه اندازی می شود

ساخت مجموعه کارخانه های پردیس سیلیکون هارت متعلق به اینتل به عنوان بزرگترین مرکز تولید تراشه در جهان در مراسمی با حضور جو بایدن و فرماندار ایالت اوهایو آغاز شد. به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اینتل ساخت کارخانه های تولید تراشه در ایالات متحده را آغاز کرد. قرار است این دو کارخانه […]

ساخت مجموعه کارخانه های پردیس سیلیکون هارت متعلق به اینتل به عنوان بزرگترین مرکز تولید تراشه در جهان در مراسمی با حضور جو بایدن و فرماندار ایالت اوهایو آغاز شد.

به گزارش‌ سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، اینتل ساخت کارخانه های تولید تراشه در ایالات متحده را آغاز کرد. قرار است این دو کارخانه از سال ۲۰۲۵ کار خود را آغاز کنند. قرار است کارخانه های اینتل در شهرلیکینگ ایالت اوهایو ساخته شوند. افتتاح آنها نیز در پردیس جدید اینتل انجام میگیرد.

در این پردیس نیز ۸ کارخانه تولید تراشه ساخته می‌شود. اینتل برای ساخت این کارخانه ها برنامه های جدیدی را در سر می پروراند. بودجه اختصاص داده شده برای این کارخانه ها نیز مبلغ ۱۰۰ میلیارد دلار است. طبق اطلاعات تامز هاردکور دو کارخانه جدید اینتل مبلغ ۲۰ میلیارد دلار هزینه دارد. احداث این دو کارخانه بطور همزمان خواهد بود و طبق اعلام اینتل زمان بهره برداری آنها نیز در سال ۲۰۲۵ است. این پردیس در ناحیه ای به مساحت چهار کیلومتر مربع ساخته میشود. همچنین در این پردیس شرکای کاری  اینتل نیز بخشی را به خود اختصاص خواهد داد.

هنوز نوع پردازنده تولیدی توسط این دو کارخانه توسط اینتل مشخص نشده است. با توجه به زمان عملیاتی شدن این کارخانه ها احتمالا تراشه های تولیدی نیز لیتوگرافی 20A و 18A خواهد بود. البته هنوز این دو لیتوگرافی توسط اینتل معرفی نشده است. از طرفی پیش بینی میشود در این دو کارخانه از فناوری EUV نیز استفاده خواهد شد.

این دو کارخانه می تواند بطور مستقیم برای ۳۰۰۰ نفر در حوزه تولید و مهندسی شغل ایجاد کند. اینتل اعلام کرد پس از ساخت و راه اندازی کارخانه ها علاوه بر ساخت تراشه برای اینتل دیگر شرکت ها نیز با امضای قرار داد می توانند سفارش ساخت تراشه دهند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال