بزرگترین دوربین دیجیتال ستاره شناسی رونمایی شد

ستاره شناسان از بزرگترین دوربین دیجیتال رونمایی کردند که به اندازه یک خودرو است. این دوربین قرار است برای ستاره شناسی و مطالعه کهکشان ها مورد استفا ه قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بزرگترین دوربین دیجیتال در جهان با پیکسل هایی برابر ۲۶۶ گوشی آیفون تولید شد که در ستاره […]

ستاره شناسان از بزرگترین دوربین دیجیتال رونمایی کردند که به اندازه یک خودرو است. این دوربین قرار است برای ستاره شناسی و مطالعه کهکشان ها مورد استفا ه قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، بزرگترین دوربین دیجیتال در جهان با پیکسل هایی برابر ۲۶۶ گوشی آیفون تولید شد که در ستاره شناسی مورد استفاده قرار خواهد گرفت.

این دوربین دارای ارتفاع ۱.۶۵ متر است و در آزمایشگاه ملی اسلک کالیفرنیا مورد بهره برداری قرار گرفت. قرار است دوربین ساخته شده در سال ۲۰۲۴ در رصدخانه ورا رابین در شیلی نصب شود. ماموریت این دوربین بخشی از برنامه میراث نقشه برداری فضا و زمان است که باید در مدت ده سال حدود ۲۰ میلیارد کهکشان را فهرست بندی کند‌. داده های بدست آمده از این دوربین علاوه بر افزایش آگاهی ما نسبت به کهکشان، در رمز گشایی ماده تاریک نیز به دانشمندان کمک می کند.

دوربین LSST یک دوربین دیجیتال در سایز بزرگ است که حدود ۲۸۹ حسگر در آن وجود دارد. آنها می توانند با دریافت نور ساطع شده از ستارگان آن را به سیگنال های الکتریکی تبدیل کند که در نهایت تصویر دیجیتال از آنها ایجاد خواهد شد. اندازه هر حسگر حدود ۴۲ میلیمتر است و تعداد پیکسل های آن از آیفون ۱۳ بیشتر است. تصاویر ثبت شده توسط این دوربین نیز در سایر ۳.۲ گیگاپیکیل است بطوریکه می تواند یک توپ گلف را از فاصله ۲۴ کیلومتری ثبت کند.

وینست ریوت، مدیر پروژه این دوربین می گوید: هر کدام از حسگرها با هزینه بسیار بالا ساخته شدند و حتی کوچکترین ناهمترازی می تواند به آنها آسیب برساند. از این رو نصب حسگرها در کنار هم بسیار دشوار بود. ریوت می گوید سایر اجزای این دوربین در کنار یکدیگر قرار گرفته اند و آزمون های دقیق آن نیز حدود ۵ ماه طول می‌کشد تا دیگر نیازی به عیب یابی در کوهستان نباشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال