بزرگترین نیروگاه تولید هیدروژن سبز در اروپا ساخته می شود

شرکت های اسپانیایی و سوئدی به نام‌های Iberdola و H2 Green Steel طی همکاری خود قرار است یک تأسیسات عظیم برای ساخت هیدروژن سبز تاسیس کنند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این همکاری قرار است در آینده ظرفیت الکترولیز یک گیگاواتی داشته باشد. در بیانیه‌ای که بعد از این همکاری منتشر شد […]

شرکت های اسپانیایی و سوئدی به نام‌های Iberdola و H2 Green Steel طی همکاری خود قرار است یک تأسیسات عظیم برای ساخت هیدروژن سبز تاسیس کنند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این همکاری قرار است در آینده ظرفیت الکترولیز یک گیگاواتی داشته باشد. در بیانیه‌ای که بعد از این همکاری منتشر شد مبلغ این پروژه ۲.۳ میلیارد دلار اعلام شد. یکی از روشهای تولید هیدروژن الکترولیز است. همچنین هیدروژن در صنایع مختلف کاربردهای متفاوت و فراوانی دارد. از طرفی به روش‌های مختلف نیز می‌توان آن را تولید کرد.

 در روش الکترولیز دو اتم هیدروژن و اکسیژن از آب جدا می شوند. در صورتی که برای جداسازی الکترولیز از جریان الکتریکی مبتنی بر انرژی تجدید پذیر استفاده شود به این هیدروژن تولید شده هیدروژن سبز می گویند. از طرفی این هیدروژن در تولید ۲ میلیون تن آهن کاهش یافته یا دی پی آر استفاده خواهد شد. این آهن از مواد اولیه فولاد محسوب می شود. ظرفیت یک گیگاواتی نیز یک مقیاس بزرگ است به طوری که طبق اعلام سازمان بین المللی انرژی ظرفیت تمام الکترو لیزرهای سال ۲۰۲۰ تنها سه دهم گیگاوات بوده است. این دو شرکت قصد دارند تاسیسات خود را تا سال ۲۰۲۵ یا ۲۰۲۶ به اتمام برسانند.

شرکت Iberdrola وظیفه تامین انرژی تجدیدپذیر را برعهده دارد و شرکت H2 Green Steel در تولید DRI و پروژه های مربوط به تولید فولاد فعالیت خواهد کرد. طبق اعلام این دو شرکت در کنار این نیروگاه تاسیسات مربوط به تولید فولاد سبز نیز با ظرفیت سالانه ۲ و نیم تا ۵ میلیون تن فولاد سبز ساخته خواهد شد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال