بزرگترین مجموعه تلسکوپ های جهان در چین ساخته شد

چین کار ساخت بزرگترین مجموعه تلسکوپ در جهان را به اتمام رساند. این مجموعه قرار است برای مطالعه خورشید و چگونگی رفتارهای آن مورد استفاده قرار بگیرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مجموعه تلسکوپ های رادیویی دائوچنگ در چین کار خود را به پایان رساند. این مجموعه شامل ۳۱۳ دیش است که […]

چین کار ساخت بزرگترین مجموعه تلسکوپ در جهان را به اتمام رساند. این مجموعه قرار است برای مطالعه خورشید و چگونگی رفتارهای آن مورد استفاده قرار بگیرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مجموعه تلسکوپ های رادیویی دائوچنگ در چین کار خود را به پایان رساند. این مجموعه شامل ۳۱۳ دیش است که در مجموع می تواند دایره‌ای با محیط ۳.۱۴ کیلومتر ایجاد کند.

این تلسکوپ قرار است تمرکز خود را روی فعالیت های خورشیدی و بررسی خروج جرم از تاج خورشید بگذارد. جرم های خروجی از تاج خورشید در صورت رسیدن به زمین می توانند برای تجهیزات مخابراتی و زیرساخت ها و همچنین فضانوردان حاضر در ایستگاه فضایی بین المللی و یا ایستگاه فضایی چین خطرناک باشد.

وو لین، یکی از طراحان این تلسکوپ در مورد کار آن می گوید: با کمک این تلسکوپ امکان پیش بینی برخورد طوفان خورشیدی با زمین وجود دارد. در صورت وقوع چنین حادثه ای نیز می توان هشدارهایی را در این مورد صادر کرد. همچنین با کمک این تلسکوپ پیش بینی محیطی در مورد عملکرد ماهواره ها در فضا و یا شبکه های برق روی زمین نیز انجام می شود.

چین از این آرایه بزرگ در تاریخ ژوئیه ۲۰۲۳ رونمایی خواهد کرد. در حال حاضر عملیات آزمایش مراحل هم ترازی روی این تلسکوپ انجام می شود.

ماریا کازاچنکو، فیزیکدان خورشیدی در این مورد گفت: ما اکنون به عصر طلایی نجوم خورشیدی وارد شده ایم و تلسکوپ های خورشیدی بسیاری برای رصد خورشید بصورت آنلاین فعالیت می کنند.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال