آخرین ماژول ایستگاه فضایی چین با موفقیت ارسال شد

سومین ماژول آزمایشگاهی چین روز گذشته با موفقیت پرتاب شد. این ماژول با نام منگتیان به معنی رویای بهشت به مقصد ایستگاه فضایی چین به نام تیانگونگ فرستاده شد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این ماژول آخرین ماژول از بخش اصلی ایستگاه فضایی چین محسوب میشود که روز گذشته به فضا پرتاب […]

سومین ماژول آزمایشگاهی چین روز گذشته با موفقیت پرتاب شد. این ماژول با نام منگتیان به معنی رویای بهشت به مقصد ایستگاه فضایی چین به نام تیانگونگ فرستاده شد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این ماژول آخرین ماژول از بخش اصلی ایستگاه فضایی چین محسوب میشود که روز گذشته به فضا پرتاب شد. موشک فضایی لانگ مارچ ۵ بی نیز وظیفه حمل آن را بر عهده داشت.

مرکز فضایی ونچانگ در جنوب استان هاینان محل پرتاب این ماژول بود. موشک لانگ مارچ ۵ بی پس از حدود ۸ دقیقه توانست فضاپیما را در فاصله ۴۰۰ کیلومتری از زمین رها کند. منگتیان پس از رسیدن به ایستگاه فضایی به ماژول تیانه متصل میشود.

آژانس فضایی سرنشین دار چین طی ۳ ماه گذشته عملکرد آن را برای پرتاب مورد بررسی قرار داده بود. طبق گفته طراحان آن یعنی آکادمی فناوری پروازهای فضایی، طول این ماژول ۱۷.۹ متر است و بیش از ۲۳ تن وزن دارد.

گان کلی، مدیر این پروژه در مورد این ماژول گفت: فضاپیما شامل ۴ بخش خواهد بود که یک محفظه برای خدمات، بخش دیگر برای محموله ها و همچنین خدمات و یک کابین برای هوابند در نظر گرفته شده است. علاوه بر آن ۱۳ کابین علمی داخل این ماژول قرار دارد که تجهیزات علمی در آن نگهداری میشود.

به گفته لیو گوونینگ، معاون طراح کابین علمی، تمامی آزمایش های علمی انجام گرفته در این ماژول قرار است به دانشمندان در مطالعات علمی پیشرفته کمک کند و نتایج آن نیز در سطح جهانی منتشر خواهد شد.

پس از اتصال آخرین ماژول این ایستگاه فضایی، این ایستگاه در نهایت به شکل T درخواهد آمد که با فراهم کردن فضایی معادل ۱۱۰ مترمربع برای فضانوردان قابل استفاده خواهد بود.

 

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال