آخرین مسافر پرواز بلو اوریجین یک زن خواهد بود

شرکت فضایی خصوصی بلوری اوریجین چهارمین سرنشین سفر خود را که یک زن ۸۰ ساله است انتخاب کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چهارمین صندلی پرواز سرنشین دار نیوشپرد مربوط به شرکت خصوصی بلوری اوریجین با مالکیت جف بزوس به یک زن ثروتمند به نام “مالی والاست والی فانک” تعلق گرفت. […]

شرکت فضایی خصوصی بلوری اوریجین چهارمین سرنشین سفر خود را که یک زن ۸۰ ساله است انتخاب کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، چهارمین صندلی پرواز سرنشین دار نیوشپرد مربوط به شرکت خصوصی بلوری اوریجین با مالکیت جف بزوس به یک زن ثروتمند به نام “مالی والاست والی فانک” تعلق گرفت. قرار است این پرواز در بیستم ژوئیه انجام گیرد. ماری والاس پیش از این یکی از شرکت‌کنندگان برنامه Woman in Space بوده که در دهه ۱۹۶۰ اجام شده بود.

 قرار است پرواز بلوری اوریجین در تگزاس غربی انجام گیرد. انتخاب این زن تمامی لیست مسافران پرواز را مشخص کرد. پیش از این برای این پرواز جف بزوس و برادرش مارک و یک برنده که بلیت ۲۸ میلیون دلاری این پرواز را خریده بود برای سفر خود را آماده کرده بودند.

قرار است این پرواز حدود ۱۱ دقیقه توسط یک کپسول فضایی انجام گیرد و فضانوردان پس از تجربه چند دقیقه بی وزنی به زمین باز گردند. این پرواز در مجموع ۱۱ دقیقه انجام خواهد شد و زمان سپری شده مسافران در مرز بین جو زمین و فضای خارج از حدود ۴ دقیقه است.

نفر چهارم پرواز فضاپیمای نیوشپرد والی فانک هوانورد، ورزشکار و قهرمان تیراندازی، پیش از این از اعضای مرکوری ۱۳ بوده که در آزمایشات مربوط به صلاحیت فضانوردان ماموریت مرکوری ۷ حضور داشته است. فانک متولد ۱۹۳۹ بوده و در سن ۲۰ سالگی موفق به کسب درجه مربی پرواز در پایگاه نظامی ایالات شده بود. همچنین وی دوره آکادمی بازرسان عملیات عمومی هوانوردی را که مربوط به اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده است پشت سر گذاشت و توانست به عنوان اولین زن آمریکایی متخصص در برنامه و تجزیه و تحلیل سیستم‌های هوانوردی فدرال تبدیل شود. وی پیش از این تلاش های بسیاری کرد تا بتواند به مدار زمین پرواز کند. همچنین در برنامه‌هایی برای فضاپیمای شاتل فضایی اقدام کرده بود اما به دلیل نداشتن مدرک مهندسی و مدارک مربوط به خلبانی برای این کار انتخاب نشد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال