سرانجام جدیدترین ماهواره GPS تاییدیه لازم برای شروع کار را دریافت کرد

چهارمین ماهواره از سری جدید ماهواره های GPS III حدود یک ماه پیش به مدار زمین فرستاده شد. هم اکنون نیروی فضایی ایالات متحده آمریکا تأییدیه لازم را برای شروع فعالیت این ماهواره صادر کرده است. به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، چهارمین ماهواره از سری GPS III حدود ۴ هفته پیش توسط موشک‌های فالکون […]

چهارمین ماهواره از سری جدید ماهواره های GPS III حدود یک ماه پیش به مدار زمین فرستاده شد. هم اکنون نیروی فضایی ایالات متحده آمریکا تأییدیه لازم را برای شروع فعالیت این ماهواره صادر کرده است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری تکنا، چهارمین ماهواره از سری GPS III حدود ۴ هفته پیش توسط موشک‌های فالکون اسپیس ایکس به مدار زمین فرستاده شد و پس از حدود یک ماه توانست تاییدیه عملیاتی را از نیروی فضایی ایلات متحده آمریکا دریافت کند. تاکنون هیچگاه فاصله ای ۴هفته ای بین پرتاب شدن ماهواره و اعطای تاییدیه وجود نداشته است. همچنین قبل از صدور تاییدیه نیز ماهواره پرتاب و یا وارد مرحله عملیاتی نخواهد شد.

 این سیستم موقعیت یابی جهانی GPS قابلیت هایی از قبیل موقعیت یابی، ناوبری و خدمات زمان محور را ارائه خواهد داد که می‌تواند مورد استفاده میلیاردها نفر از ساکنان کره زمین باشد. زمانی که این ماهواره برای اولین بار در سال ۱۹۹۰ مورد استفاده قرار گرفته بود تنها در جهت اهداف نظامی بوده اما امروزه مزیت‌های زیادی را به کاربران ارائه می دهد.

ماهواره های جدید از سری GPS III طول عمر بیشتری داشته و طبق مشخصات اعلام شده قرار است قدرت سیگنال دهی بالاتر و سیستم محافظتی پیشرفته‌تری نیز در مقابل پارازیت داشته باشد. این ماهواره حداکثر ۱۵ سال عمر خواهد کرد و قرار است به مرور زمان ماهواره‌های دیگری نیز به آن اضافه شود. در حال حاضر مدیریت مجموعه ۳۱ ماهواره ای GPS برعهده نیروی فضایی آمریکا است و همه آنها هم اکنون در مدار میانی زمین در فاصله ۱۲.۵۰۰ مایلی قرار دارند. حدود ۲۴ ماهواره نیز قرار است به صورت ۲۴ ساعته به حالت عملیاتی مورد استفاده قرار گیرد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال