آخرین ابزار جیمز وب نیز به نقطه فوق سرد منفی 226 درجه سانتیگراد رسید

پس از سال‌ها تلاش تیم مسئول تلسکوپ فضایی جیمز وب اعلام کرد آخرین ابزار این تلسکوپ نیز توانست به نقطه فوق سرد منفی ۲۶۶ درجه سانتی گراد برسد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مسیر کالیبره سازی تلسکوپ فضایی جیمز برای رصد های علمی در کیهان نقطه عطف دیگری را پشت سر گذاشته […]

پس از سال‌ها تلاش تیم مسئول تلسکوپ فضایی جیمز وب اعلام کرد آخرین ابزار این تلسکوپ نیز توانست به نقطه فوق سرد منفی ۲۶۶ درجه سانتی گراد برسد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، مسیر کالیبره سازی تلسکوپ فضایی جیمز برای رصد های علمی در کیهان نقطه عطف دیگری را پشت سر گذاشته است. اکنون این تلسکوپ پرقدرت توانسته واپسین ابزار خود را نیز به دمای عملیاتی بالاتر از صفر مطلق برساند.

آزمایشگاه پیشرانش جت ناسا با تمرکز روی ابزار فروسرخ میانی جیمز وب اعلام کرد این خنک سازی موفقیت آمیز می تواند در کاوش اجرام کیهانی در نور فروسرخ به این تلسکوپ کمک کند. این تلسکوپ برای تشخیص دقیق نور فروسرخ به خنک شدن و رسیدن به دمای فوق سرد نیاز دارد. این دما معادل منفی ۲۶۶ درجه سانتی گراد است که تاکنون فرآیند پیچیده آن نیز به خوبی پیش رفته است. مایک رسلر، از آزمایشگاه پیشرانش جت در بیانیه خود گفته است: سالها تمرین برای این لحظه انجام شده و اکنون فرمان ها و بررسی هایی روی این تلسکوپ با موفقیت در حال اجرا است. پیش از این کلیه فرایند های مربوط به آن نیز نوشته و تمرین شده بود. پس از انتشار داده ها و اطلاعات پیشرفته همه امور طبق انتظار کاملاً به هیجان آمده ایم.

دستیابی به دمای فوق سرد یکی از مراحل مهم چند ماهه راه اندازی جیمز وب محسوب می‌شود که تراز و آینه ها و آماده سازی ابزارها را نیز به همراه داشته است. تنظیم ابزارها با سرد شدن جیمز وب ادامه داشته و هم اکنون راه اندازی آن به خوبی طبق برنامه به پیش می رود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال