پرتاب راکت عظیم ناسا به دلیل نقص فنی به تأخیر افتاد

ناسا اعلام کرد به دلیل نقص فنی یکی از چهار موتور RS-25 از اسپیس لانچ سیستم (SLS) پرتاب قدرتمندترین موشک جهان را به تاخیر انداخته است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا اعلام کرد به دلیل نقص فنی در رایانه موتور امکان پرتاب راکت غول پیکر این آژانس فضایی وجود ندارد. در […]

ناسا اعلام کرد به دلیل نقص فنی یکی از چهار موتور RS-25 از اسپیس لانچ سیستم (SLS) پرتاب قدرتمندترین موشک جهان را به تاخیر انداخته است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا اعلام کرد به دلیل نقص فنی در رایانه موتور امکان پرتاب راکت غول پیکر این آژانس فضایی وجود ندارد. در حال حاضر آزمایش های فنی در مرکز فضایی کندی ناسا در فلوریدا برای رفع این مشکل در حال انجام است.

آزمایش در حال انجام به نام Wet Dress Rehearsal یا WDR همان آزمایش سوختگیری مخازن موشک است که یکی از گام های آماده سازی این سامانه برای اجرای بدون سرنشین در ماموریت آرتمیس یک محسوب می شود. موشک غول پیکر ناسا با ارتفاع ۱۰۱ متر با هدف انجام ماموریت های ماه پرتاب میشود. در صورت پرتاب می توان از آن به عنوان قویترین موشک جهان نام برد. اگرچه استارشیپ اسپیس ایکس نیز برای اولین بار در 20۲۲ پرتاب خواهد شد و ممکن است این عنوان را سریعتر از موشک ناسا به دست آورد.

آزمایش های ناسا با هدف ارتباط درست بین فضاپیمای اوریون، هسته مرکزی و موشک‌های تقویت‌کننده با سامانه‌های زمین انجام می‌گیرد. در آزمایش های اخیر مشاهده شد که در کنترل کننده پرواز یکی از موتورهای RS-25 مشکلی وجود دارد. به گفته ناسا کنترل کننده که همان مغز موتور محسوب می‌شود ارتباط بین SLS را بر عهده دارد. همچنین کنترل دقیق موتور و عیب یابی داخلی نیز بر عهده آن است. این کنترل‌کننده شامل دو کانال اصلی و پشتیبان خواهد بود. مشکل دیده شده نیز مربوط به یکی از کانال ها است که نتوانسته به طور مداوم روشن بماند.

این موتور از زمان برنامه شاتل فضایی تاکنون وجود داشته و ناسا از آن کمک گرفته است. هم اکنون مهندسان ناسا در حال بازرسی و رفع عیب هستند و به گفته ناسا این مهندسان به دنبال دلیل اصلی بروز مشکل تحقیق های خود را ادامه می دهند. ممکن است پرتاب های اولیه ناسا پس از رفع این نقص فنی اواسط مارس و آوریل اجرا شود.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال