پرتاب ابرموشک ناسا با انتشار صدای بسیار قدرتمند همراه بود

مطالعات اخیر نشان می دهد و تال ابرموشک آرتمیس ۱ نسبت به آنچه پیش بینی شده بود صدای بسیار قدرتمندتری را منتشر کرد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طی مطالعه ای صدای پرتاب این موشک در زمان پرتاب مورد بررسی قرار گرفت. برای این بررسی ۵ میکروفون در فواصل یک و نیم […]

مطالعات اخیر نشان می دهد و تال ابرموشک آرتمیس ۱ نسبت به آنچه پیش بینی شده بود صدای بسیار قدرتمندتری را منتشر کرد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، طی مطالعه ای صدای پرتاب این موشک در زمان پرتاب مورد بررسی قرار گرفت.

برای این بررسی ۵ میکروفون در فواصل یک و نیم تا پنج کیلومتری از سکوی پرتاب قرار گرفت. طبق پیش بینی ها صدای پرتاب در هر ۵ میکروفون بسیار بیشتر از بیست دسیبل بوده است. همه افرادی که شخصاً در این پرتاب حضور داشتند صدای ترقه زدن ناشی از امواج ضربه ای ایجاد شده و سطوح شدید فشار صوتی را شنیدند.

ویتنی کویل از نویسندگان این مطالعه می‌گوید: محققان با این تحقیق متوجه شدند صدای پرتاب مربوط به فضاپیمای آرتمیس ۱ در فاصله ۵ کیلومتری از صدای خرد شدن یک کاسه کیک برنجی حدود ۴۰ برابر بیشتر بوده است. به گفته این محققان این صدا ۱۲۹ دسی بل بلندتر از صدای اره برقی بوده و تا حدودی می تواند باعث آسیب به شنوایی شود.

هدف از این مطالعه حذف شایعاتی در مورد صدای پرتاب موشک های قدرتمند بود تاکنون در این مورد شایعاتی مطرح شده است که در آن گفته می شود صدای پرتاب موشک مربوط به ماموریت آپولو میتوانست باعث ذوب شدن بتن یا آتش سوزی علف ها در فاصله دور شوند طبق داده های منتشر شده توسط مرکز عالی شنوایی وزارت دفاع ایالات متحده صدای ایجاد شده مربوط به پرتاب موشک آرتمیس ۱ بسیار بالاتر از ۸۵ سال بوده است که در آن شنوایی دچار آسیب طولانی می شود البته این پرتاب تنها چند دقیقه طول کشیده است.

به دلیل وجود نیروی رانش بسیار قدرتمند در پرتاب آرتمیس ۱ این پرتاب صدای زیادی تولید کرد. این موشک ۹۸ متری به همراه ۲ پیشران موشک جامد میتواند حدود ۸.۸ میلیون پوند نیروی رانش در زمان بلند شدن ایجاد کند.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال