پرتاب تلسکوپ فضایی جیمز وب بار دیگر برای چند روز به تاخیر افتاد

در حالی که زمان کوتاهی تا پرتاب تلسکوپ پیشرفته جیمز وب باقی نمانده بود، در پی وقوع یک حادثه مجدداً پرتاب آن تنها برای چند روز به تاخیر افتاد. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا اعلام کرد یک حادثه کوچک در زمان آماده سازی این تلسکوپ باعث شد که زمان بیشتری را […]

در حالی که زمان کوتاهی تا پرتاب تلسکوپ پیشرفته جیمز وب باقی نمانده بود، در پی وقوع یک حادثه مجدداً پرتاب آن تنها برای چند روز به تاخیر افتاد.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، ناسا اعلام کرد یک حادثه کوچک در زمان آماده سازی این تلسکوپ باعث شد که زمان بیشتری را برای آزمایش‌های روی تجهیزات این تلسکوپ انجام دهند. به همین دلیل بار دیگر پرتاب آن تنها با چند روز اختلاف به تاخیر افتاد. این تلسکوپ اکنون در گویان قرار دارد و در زمان آزمایش های مربوط به اتصال موشک با مشکل مواجه شد.

 به گفته ناسا هنگام اتصال این تلسکوپ به آداپتور موشک با پاره شدن یکی از سیمهای اتصال باعث تکان شدید تلسکوپ شد. پس از این اتفاق یک هیئت بررسی از ناسا با هدف عدم آسیب دیدگی تجهیزات این تلسکوپ آزمایش های بیشتری را در جهت اطمینان خاطر روی آن انجام می دهند و به همین دلیل پرتاپ این تلسکوپ از ۲۷ آذر به یک دی ماه منتقل شد. اگرچه این تاخیر تنها چند روز است اما آزمایش های بیشتر می تواند از احتمال وقوع مشکلات آینده جلوگیری کند

محل قرارگیری تلسکوپ جیمز وب در نقطه لاگرانژی دو در منظومه شمسی است و با توجه به فاصله بسیار زیاد امکان ارسال فضانوردان برای انجام تعمیرات وجود ندارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال