قانون استفاده از درگاه شارژ واحد در پارلمان اروپا تصویب شد

با تصویب قانون استفاده از شارژ واحد در تمامی گوشی های هوشمند از این پس کلیه سازندگان ملزم به استفاده از درگاه شارژ USB-C در گوشی های ساخته شده هستند. قرار است این قانون تا سال ۲۰۲۴ به مرحله عملیاتی درآید. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، قانون الزام به استفاده از درگاه‌های […]

با تصویب قانون استفاده از شارژ واحد در تمامی گوشی های هوشمند از این پس کلیه سازندگان ملزم به استفاده از درگاه شارژ USB-C در گوشی های ساخته شده هستند. قرار است این قانون تا سال ۲۰۲۴ به مرحله عملیاتی درآید.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، قانون الزام به استفاده از درگاه‌های شارژ یکسان برای گوشی ها و دیگر دستگاه‌ها تصویب شد. گزارش های منتشر شده نیز از انتخاب درگاه شارژ USB-C به عنوان درگاه واحد تا سال ۲۰۲۴ خبر داده بود. طبق گزارش منتشر شده در 9to5mac این قانون با هدف کاهش زباله های الکتریکی تصویب شد. ازین پس کاربران کابل شارژ قدیمی را در هنگام جچخرید دستگاههای جدید دور نمی اندازند.

به دلیل وجود این پورت در تمامی دستگاههای اندرویدی از آن به عنوان پورت واحد شارژ استفاده خواهد شد. این قانون توسط قانونگذاران ایالات متحده نیز مورد حمایت و توجه قرار گرفت. آنها نیز اعلام کردند درگاه شارژ واحد علاوه بر کاهش هزینه ها تولید زباله های الکتریکی را نیز کاهش میدهد. بنابراین اپل نیز باید از این قانون پیروی کند.

با تصویب این قانون علاوه بر گوشی های هوشمند دیگر دستگاههای الکترونیکی نیز دارای پورت واحد خواهند شد. در نهایت اتحادیه اروپا توانست با تلاش گسترده و تصویب آن گامی در جهت کاهش زباله های الکترونیکی و پایدارسازی انتخاب مصرف کنندگان بردارد.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال