رهبر گروه هکری $Lapsus یک نوجوان ساکن انگلیس است

به نظر می رسد رهبری گروه هکری $Lapsus که حملات سایبری علیه شرکت های بزرگی نظیر انویدیا، سامسونگ و مایکروسافت انجام داده یک نوجوان اهل انگلیس است. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از بلومبرگ، محققان شرکت های بزرگ نظیر انویدیا، سامسونگ و مایکروسافت تحقیقاتی را علیه گروه هکری $Lapsus […]

به نظر می رسد رهبری گروه هکری $Lapsus که حملات سایبری علیه شرکت های بزرگی نظیر انویدیا، سامسونگ و مایکروسافت انجام داده یک نوجوان اهل انگلیس است.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا و به نقل از بلومبرگ، محققان شرکت های بزرگ نظیر انویدیا، سامسونگ و مایکروسافت تحقیقاتی را علیه گروه هکری $Lapsus آغاز کردند. آنها میگویند رهبر اصلی این گروه یک نوجوان است که تاکنون موفق به شناسایی مستقیم وی و ثبت اتهامات در محکوم کردن این نوجوان نشده اند. این نوجوان به عنوان مغز متفکر این گروه هکری تاکنون از اسم مستعار White و breachbase استفاده کرده است. به گفته این محققان امنیتی این کاربر در ۸ کیلومتری دانشگاه آکسفورد در انگلیس زندگی می کند. حتی منزل این نوجوان نیز شناسایی شده و بلومبرگ توانسته از پشت درب منزل با مادر وی صحبت کند. مادر این فرد نیز چنین اتهامات مطرح شده را نپذیرفته است.

گروه هکری $Lapsus علاوه بر نوجوان انگلیسی شامل یک نوجوان دیگر از برزیل است. در این تحقیقات مشخص شد علاوه بر این دو فرد ۷ اکانت دیگر نیز در این حملات شرکت داشتند. به طوری که یکی از آنها با مهارت بسیار زیاد باعث سردرگمی محققان شد و آنها تصور کرده بودند این حملات به صورت خودکار انجام شده است.

برایان کربز محقق امنیت سایبری یکی از اعضای گروه با اسم های مستعار Oklaqq و WhiteDoxbin را شناسایی کرده که به دنبال جستجوی اطلاعات خصوصی دیگران وب سایت دوکسبین Doxbin را خریداری کرده است. وی پس از فروش این سایت به مالک قبلی باعث می شود تا اطلاعاتش لو برود. به گفته کربز این فرد احتمالا در حمله سال گذشته شرکت EA نیز حضور داشته است.

پیشنهاد ویژه : قیمت ارز دیجیتال
پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال