موشک لانگ مارچ ۸ رکورد داخلی بیشترین پرتاب ماهواره را از آن خود ثبت کرد

موشک لانگ مارچ ۸ چین با انتقال ۲۲ ماهواره به مدار توانست رکورد حمل بیشترین ماهواره پرتاب شده چین را به نام خود ثبت کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این موشک چینی صبح امروز موفق شد از مرکز پرتاب فضایی ونچانگ ۲۲ ماهواره کوچک مربوط به هفت موسسه و شرکت خصوصی […]

موشک لانگ مارچ ۸ چین با انتقال ۲۲ ماهواره به مدار توانست رکورد حمل بیشترین ماهواره پرتاب شده چین را به نام خود ثبت کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، این موشک چینی صبح امروز موفق شد از مرکز پرتاب فضایی ونچانگ ۲۲ ماهواره کوچک مربوط به هفت موسسه و شرکت خصوصی را به مدار پرتاب کند. این ماهواره ها با هدف عملیات سنجش از راه دور با کمک ابزارهای نوری به مدار زمین پرتاب شدند.

پیش از این یک موشک چینی از مدل لانگ مارچ 6 با حمل 20 ماهواره به مدار توانسته بود رکورد دار بیشترین تعداد پرتاب ماهواره در چین باشد. البته رکورد جهانی آن نیز به موشک فالکون ۹ اسپیس ایکس با ارسال ۱۴۳ ماهواره به مدار تعلق دارد.

به گفته یکی از طراحان اصلی این موشک از آکادمی فناوری پرتاب چین لانگ مارچ 8 از نوع اصلاح شده بدون تقویت کننده است. این موشک با طول ۵۰.۳ متر حدود ۱۹۸ متریک تن وزن دارد. به گفته مرکز فناوری هوافضای چین این موشک می تواند ماهواره هایی با وزن مجموع حدود ۳ تن را به مدار خورشید آهنگ (مدار قطبی به مرکزیت زمین) منتقل کند. انرژی حرکت این موشک نیز توسط 4 موتور تقویت شده تامین می شود.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال