مدارگرد شناسایی ماه محل برخورد موشک با ماه را به ثبت رساند

مدارگرد شناسایی ماه ناسا توانست محل برخورد یک موشک سه تنی که حدود ۴ ماه پیش به ماه برخورد کرده بود شناسایی و ثبت کند. به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در تاریخ ۴ مارس بخشی از یک موشک سه تنی با ماه برخورد و دهانه ای را روی سطح آن ایجاد کرد. […]

مدارگرد شناسایی ماه ناسا توانست محل برخورد یک موشک سه تنی که حدود ۴ ماه پیش به ماه برخورد کرده بود شناسایی و ثبت کند.

به گزارش سرویس اخبار فناوری و تکنولوژی تکنا، در تاریخ ۴ مارس بخشی از یک موشک سه تنی با ماه برخورد و دهانه ای را روی سطح آن ایجاد کرد. پس از گذشت این مدت مدارگرد شناسایی ماه ناسا توانست مکان آن را شناسایی کند. طبق رصد انجام شده این دهانه خود از دو دهانه تشکیل شده است که شامل یک دهانه شرقی با قطر ۱۸ متر و یک دهانه غربی با قطر ۱۶ متر است.

ایجاد این دو دهانه کمی غیرمنتظره به نظر می رسد و می تواند نشان دهنده جرم زیاد موشک در انتهای خود باشد. معمولاً کل جرم مصرف شده برای موشک در انتهای موتور آن جمع آوری شده است و بقیه قسمت های آن شامل یک مخزن سوخت خالی است. با توجه به اینکه هنوز هویت واقعی موشک مشخص نشده است شاید بتوان از این ماهیت دوگانه دهانه به هویت این موشک دست پیدا کرد. تاکنون هیچ کدام از برخوردهای روی سطح ماه چنین دهانه دوگانه ای ایجاد نکرده بود.

در تاریخ 4 مارس اعلام شد یک زباله فضایی که ممکن بود از مرحله دوم موشک فالکون ۹ باشد به سمت پنهان ماه برخورد خواهد کرد. برخی نیز آن را بقایای یک موشک چینی می دانستند. در آن زمان دانشمندان پیش بینی کردند احتمالاً این موشک از پیش پرتاب شده با سرعت ۵۸۰۰ مایل در ساعت به سمت ماه رفته و در صورت برخورد با آن دهانه ای با وسعت ۶۶ فوت ایجاد خواهد کرد.

پیشنهاد ویژه : سرور HP
پیشنهاد ویژه : تعمیر کامپیوتر تهران
پیشنهاد ویژه : ترجمه رسمی آلمانی

پیشنهاد ویژه

خرید بلیط هواپیما فلای تودی

پیشنهاد ویژه

لیست کامل و نرخ لحظه ای ارزهای دیجیتال